خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار مازندران برگزار شد؛

مراسم کلنگ زنی پروژه پارک علم و فناوری سلامت مازندران

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۳۹۵

صبح امروز مراسم کلنگ زنی پروژه پارک علم و فناوری سلامت مازندران به مساحت ۷ هکتار با حضور احمد حسین زادگان،استاندار مازندران برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار ایلنا،صبح امروز مراسم کلنگ زنی پروژه پارک علم و فناوری سلامت مازندران به مساحت ۷ هکتار با حضور احمد حسین زادگان،استاندار مازندران برگزار شد.

احمد حسین زادگان،در حاشیه این مراسم افتتاحیه گفت:با تغییر رویکرد مردم نسبت به حوزه سلامت، انتظارشان از حوزه پزشکی نیز بیش از گذشته به خصوص در حوزه علمی و فناوری و دانش بنیان افزایش یافته است.

وی گفت: در این وضعیت پزشکان و متخصصان ما نیز تمام تلاش خود را برای یافتن دارو و یا واکسن مورد نیاز برای پیشگیری و حتی درمان بیماری کووید ۱۹ با شیوه نوین علوم پزشکی و دانش بنیان به کار گرفته اند.

نماینده عالی دولت در مازندران افزود: استقرار پارک علم و فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران می تواند کمک کار خوبی برای گسترش شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت باشد و باید از این موقعیت علمی به درستی استفاده شود.

حسین زادگان افزود: مجموعه مدیریتی استان نیز هرگونه حمایت خود را همچنان که پیش از این نیز در حوزه سلامت برای ایجاد بستر آرامش برای مردم داشته، ادامه خواهد داد و باید تلاش شود تا هر چه سریع تر اعتبار مورد نیاز برای تامین زیرساخت های مورد نیاز پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران فراهم شود.

وی یاد آور شد: پزشکان و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بدو شیوع ویروس کرونا در راستای تامین سلامت مردم و پیشگیری از ابتلا مردم به ویروس کرونا و بیماری کووید- ۱۹ عملکرد رضایت بخشی از خود نشان دادند که قابل تقدیر است و قطعا این سخت کوشی کادر درمانی ما برای همیشه در اذهان مردم باقی خواهد ماند.

استاندار مازندران گفت: قرارگیری پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در کنار مراکز رشد و شهرک صنعتی موقعیت مناسبی را برای بهره گیری از استعدادهای درخشان و تجهیزات صنعتی فناورانه فراهم کرده است.

حسین زادگان افزود: باید از این مراکز نیز در حوزه سلامت به درستی استفاده شود و در شرایط فعلی همراهی و همکاری حوزه سلامت با شرکت های دانش بینان صنعتی و فناورانه و مراکز رشد امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز ضمن تشکر از استاندار مازندران در پیگیری ساخت پارک علم و فناوری سلامت گفت: امروزه دانشگاه ها در مسیر فناوری و نسل جدید حرکت می کنند و در این دانشگاه ها حوزه پژوهشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که ما نیز باید به درستی این ساختار را پیش ببریم.

موسوی به تغییر تیپ دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تیپ ۲به تیپ یک اشاره کرد و افزود: ور سال های اخیر ۵ مرکز تحقیقاتی و دو پژوهشکده به دانشگاه علوم پزشکی استان افزوده شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه فناوری نیز ثبت اختراعات افزایش یافته است، گفت: با ارتباط بیشتر بین صنعت، تجارت و تولید محصولات دانش محورمی توان گام موثری در این زمینه برداشت و رسیدن به کاربرد عمومی نیازمند ارتقا زیرساخت ها می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه پارک علم و فناوری سلامت باید دارای یک سری مشخصات مانند اختصاص حداقل ۵ هکتار زمین باشد،گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران سومین دانشگاهی است که در آن پارک علم و فناوری کلنگ زنی شده است و ۷ هکتار به این امر اختصاص یافته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز