خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت ساری:

تنها راه برون رفت فشار تحریم ها مقاومت است

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۳۹۱

امام جمعه موقت ساری گفت: تنها راه برون رفت مملکت از تحریم ها و فشارها مقاومت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه های عبادی و سیاسی امروز نماز جمعه ساری با گرامیداشت هفته مقدس عزت را مهمترین و بنیادی ترین امور دین دانست و اظهار داشت: اگر فرد با عزت رشد کند در مقابل حوادث روزگار راست قامت خواهد بود چرا که ریشه همه پستی ها ذلت نفس است.

وی اطاعت و پیروی از خدا، تقوای الهی و تقوای ستیز را راه رسیدن به عزت نفس برشمرد و افزود: عزت نفس، علاوه بر اینکه یکی از بزرگ‌ترین فضیلت‌ های اخلاقی است، می تواند ضامن اجرای دیگر صفات پسندیده در محیط خانواده و اجتناع نیز به شمار می آید.

 امام جمعه موقت ساری گفت: عزت نفس مایه آزادگی و والایی همتاست عزتمندان هرگز به ذلت و بندگی دیگران تن نمی دهند و سرمایه شرافت و آزادگی خود را با هیچ قیمتی معامله نمی کنند.

وی به دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هر چیزی که رنگ و بوی خدایی بگیرد؛مقدس است از اینرو رزمندگان ما در جنگ تحمیلی با توسل به خدا و زیارت عاشورا دفاع مقدس را به خوبی ترسیم کردند.

حجت الاسلام قاسمی خطاب به جوانان نسل سوم و چهارم گفت: جوانان ما بدانند این انقلاب به راحتی به دست نیامده  که به راحتی از دست برود ؛قدر انقلاب را بدانید.

وی یادآور شد:قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از پادشاهان و امیران خاک ایران را به دشمن واگذار می کردند تا جایگاه خودشان را حفظ کنند این در حالیست که بعد از انقلاب اسلامی حتی یک وجب از خاک مملکت ما در تصرف دشمن در نیامد.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد : در این جنگ بیش از 80 کشور با عراق همراه بودند و پیشرفته ترین تجهیزات نظامی را در اختیار صدام قرار می دادند تا انقلاب نوپای اسلامی را زمینگیر کنند اما با مقاومت مردم و رزمندگان نقشه شوم دشمن نقش برآب شد.

وی افزود: معتقدم که دشمن نظام ،انقلاب و مردم را به خوبی می شناسد اما خودش را به نفهمی زده است .

خطیب نماز جمعه ساری به سفر رئیس جمهور به نیویورک اشاره کرد و تصریح کرد: رئیس جمهور در این سفر عزت و مصلحت را در آمیخت و در مقابل ابرقدرت سرتعظیم فرود نیاورد.

وی تاکید کرد: تنها راه برون رفت مملکت از تحریم ها و فشارها مقاومت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز