خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت ساری:

اختلافات سلیقه ای و سیاسی به جریان عاشورا لطمه وارد می کند/عظمت حادثه عاشورا کل تاریخ را به خود معطوف کرده است

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۳۵۹

حجت الاسلام یوسف یوسف پور گفت: همه مسئولان فرهنگی مراقب اینگونه برنامه ها باشند و از تکرار آن جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز ساری به جامعه دینی اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه دینی دارای شاخصه های ویژه ای است ،اینکه در این جامعه همه شئون دینی ، فکری ، اعتقادی و رفتاری باید بر پایه اصول و احکام دین و آداب اخلاق دین اسلام استوار باشد.

وی افزود: مهمترین شاخصه دینی، خدا را بزرگ دیدن و بزرگ نمایاندن است و اولین ماموریت پیامبر اسلام نیز تحقق این امر بوده است.

امام جمعه موقت ساری گفت:از ویژگی های بارز جامعه دینی ،ساری و جاری بودن معنویت الهی در تمامی ارکان و خرد و کلان آن جامعه بوده که فضلیت در تک تک اجزای آن جامعه چه در امور ظاهری و چه در امور باطنی کاملا معلوم و مشهود است.

وی به امامت و رهبری بعنوان دومین شاخصه جامعه دینی اشاره کرد و گفت: وجود رهبری و امامت در این جامعه برای اجرای قانون الزامی است اگر قانون و مفسر دینی نباشد جامعه دینی شکل نمی گیرد .

حجت الاسلام یوسف پور افزود: در جامعه دینی قانون گذار اصلی خدا،قانون ابلاغ شده الهی قران کریم  و مجری قانون حضرت محمد (ص) و آل پیامبر است.

وی به دهم محرم 61 هجری و واقعه عاشورا اشاره کرد و تصریح کرد: عظمت حادثه عاشورا کل تاریخ را به خود معطوف کرده و پرچم سرخ عاشورا بزرگ ترین پرچم تاریخ و امام حسین (ع) ثارالله شد .

خطیب نماز جمعه ساری گفت: پرچم عاشورا همچنان بر اهتزار میماندتا به دست امام زمان (عج) برسد.

حجت الاسلام یوسف پور با بیان اینکه عزادارای امام حسین (ع) امسال نیز با شعور و شوق حسینی برپا شد اما برخی ها به دلیل اختلاف سلیقه ای و سیاسی حرمت این مراسم را نگه نمی دارند.

وی متذکر شد که همه مسئولان فرهنگی مراقب اینگونه برنامه ها باشند و از تکرار آن جلوگیری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز