خبرگزاری کار ایران

رئیس‌سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری قزوین خبرداد:

اجرای 60 ویژه برنامه فرهنگی و مذهبی ماه محرم در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۹۲۵

60 ویژه برنامه مذهبی به مناسبت ماه محرم در سطح شهر قزوین و نواحی منفصل شهری توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: فضاسازی شهری و آغاز به کار ستاد تسهیلات محرم، از جمله اقداماتی است که از اول ماه محرم انجام شد.

محمد درافشانی اضافه کرد: ستاد ساماندهی تسهیلات محرم از شهریورماه سال جاری در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین تشکیل و برای صدور ۱۳۰ مجوز برپایی ایستگاه صلواتی و همچنین توزیع اقلام فرهنگی در میان هیات‌های مذهبی اقدام شد.

وی با اشاره به برنامه‌های در حال اجرا به مناست ماه محرم توسط این سازمان، گفت: برگزاری نخستین سوگواره نواهای عاشورایی پرده عشاق در ماه محرم و صفر از دیگر برنامه‌های شاخص شهرداری است که از جمله محورهای این سوگواره می توان به اجرای موسیقی فیلم‌های مذهبی با گروه سازهای بادی، اجرای آواهای قدیمی و اصیل با گروه و اجرای تکنوازی دستگاه توسط سازهای بادی را ذکر کرد.

درافشانی اضافه کرد: اختتامیه نخستین سوگواره نواهای عاشورایی دهه سوم ماه محرم برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار ضبط شده خود را به صورت لوح فشرده یا فایل تصویری به دبیرخانه سوگواره نواهای عاشورایی ارسال نمایند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس شهر در محرم به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در پیاده راه فرهنگی سبزه میدان، گفت: در این نمایشگاه ۲۵ تابلو عکس در ابعاد مختلف با موضوع نگاهی به وضعیت ظاهری شهر در عزاداری‌ها عرضه شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین افزود: به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)، خانه سرلشگر شهید بابایی و حمام بلور از ابتدای ماه محرم به مدت ۱۰ شب میزبان تعزیه خوانان بود.

وی گفت: همچنین با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به مدت ۱۰ شب مراسم تعزیه از ابتدای ماه محرم با هدف انتقال پیام عاشورا و آگاهی بخشی به نسل جوان برگزار شد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های دیگر این سازمان افزود: برگزاری برنامه پیام آوران پاکی همپای شهرداری قزوین، برپایی ۱۵ نمایشگاه اینفوگرافی شهروندی با موضوع روایت محرم، برگزاری شب شعر عاشورایی، اهدای کتاب با موضوعات دینی، مذهبی و شهروندی در سطح محلات قزوین، اجرای مسابقات نقاشی ویژه کودکان، قرائت زیارت عاشورا و عزاداری با حضور کودکان و نوجوانان، برپایی فرهنگسرای عاشورا در پیاده راه فرهنگی سبزه میدان و حضور کاروان فرهنگی محرم در محلات کم برخوردار قزوین و نواحی منفصل شهری از جمله این برنامه ها بوده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز