خبرگزاری کار ایران

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهشهر اعلام کرد:

فعالیت 14 واحد فعال بوم گردی در بهشهر

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۳۶۶

حسین یوسفی از فعالیت 14 واحد فعال بوم گردی در بهشهر خبر داد و گفت: 14واحد دیگر در حال اخذ مجوز و پروانه بهره برداری است.

به گزارش ایلنا، حسین یوسفی  در جمع خبرنگاران شهرستان بهشهر با اشاره به ظرفیت طبیعی، تاریخی و میراثی شهرستان بهشهر افزود: بهشهر از جمله شهرهای میراثی استان مازندران است که باید برای توسعه گردشگری در بخش های مخالف تلاش شود. 

وی با اعلام اینکه تاسیسات اقامتگاه بوم گردی و توسعه گردشگری روستایی در فضایی سنتی از جمله گردشگری مهم سال های اخیر است؛ یادآور شد: اکنون 14واحد بوم گردی در شهرستان بهشهر فعال است.

یوسفی گفت: 8واحد جدید بوم گردی در سال جاری پروانه بهره برداری اخذ کردند و 14پرونده دیگر در دست انجام است.

این مسئول افزود: اقامتگاه‌های بوم گردی این شهرستان، ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه و رونق بوم‌گردی است که باید در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری انجام شود و از حضور سرمایه گذاران حمایت می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهشهر گفت: اکنون زمینه‌ای فراهم شده تا خانه‌ها و اماکن قدیمی بازسازی شده و به فضاهای اقامتی برای اسکان مسافران و گردشگران در روستاهای هدف گردشگری تبدیل شود که رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از مهمترین نمونه‌های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است که با تکیه به امکانات بومی و ظرفیت‌های محلی، موجب رونق اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها در بخش گردشگری می‌شود.

یوسفی بیان داشت: خانه های مسافر غیر مجاز شهرستان بهشهر شناسایی و ساماندهی لازم انجام شد و اکنون 20واحد خانه مسافر و 3 واحد اقامتی ثابت هتل و هنل آپارتمان در سطح شهرستان بهشهر فعال است و از سرمایه گذاران ابن بخش با بسته های تشویقی حمایت می کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهشهر با اشاره به پتانسیل بهشهر در حوزه گردشگری گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان از همه ظرفیت ها برای ورود گردشگر به شهرستان و افزایش زمان اقامت استفاده می کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز