خبرگزاری کار ایران

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور:

رونق تولید داروی شفا بخش حل مشکلات موجود است/وضعیت معیشت و درمان کارگران و بازنشستگان مساعد نیست/مجلس مقتدر می تواند حامی مقتدری برای دولت باشد

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۵۰۲

نصراله دریابیگی گفت:مجلس مقتدر می تواند حامی مقتدری برای دولت باشد

نصراله دریابیگی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه نامگذاری  رونق تولید  بعنوان  شعار سال  توسط مقام معظم رهبری  بسیار عالمانه و سنجیده بوده است ،گفت: به گفته رهبری و از نگاه کارشناسان اقتصادی، رونق تولید علاوه بر کمک به کشور برای عبور موفق از کمرکش تحریم ها، گره مسائلی چون اشتغال را گشوده و مشکلات معیشتی مردم را کاهش خواهد داد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران ادامه داد: رهبری با این هدفگذاری برای سال جدید، روی مساله اصلی اقتصاد کشور انگشت نهاده و خواستار ایجاد حرکتی ملی در راستای دگرگونی در وضعیت تولید شده اند؛ ماموریتی بزرگ که گاه تجدید نظر در روندهای چند ده ساله و قطعا تصمیمات قاطع و کلیدی را در مدیریت اقتصادی کشور می طلبد.

وی با بیان اینکه تحقق رونق تولید را باید از خودمان شروع کنیم،اظهار کرد: محدود کردن فضای دلالی می‌تواند به رونق تولید کمک کند و همه این موارد را می‌توان در قالب طرح اقتصاد مقاومتی تعریف کرد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران بیان کرد: مطمئناً با حمایت از کالاهای تولید داخل می‌توان شرایط را برای ایجاد اشتغال پایدار مهیا کرد به بیان دیگر ایجاد اشتغال پایدار در گروی حمایت از تولید ملی است.

دریابیگی گفت: اگر بخواهیم شعار سالجاری رونق تولید را تحقق بخشیم باید بصورت عملیاتی، جهادی، منطقی، کارشناسانه و علمی وارد میدان شویم.

این نماینده با سابقه کارگری  با بیان اینکه رونق تولید داروی شفا بخش حل مشکلات موجود است،اظهار کرد: باید حمایت از تولید داخلی به یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین برنامه‌ها در کشور تبدیل شود و حتی استفاده از کالاهای خارجی را به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات نامناسب بدانیم و با اقتدار کالاهای ایرانی را خریداری کنیم.

وضعیت معیشت و درمان کارگران و بازنشستگان مساعد نیست

نصراله  دریابیگی  در ادامه با شاره به مشکلات معیشتی و درمانی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: مشکلات جامعه کارگری فراوان بوده و عده ای از مسئولان صدای حق طلبانه مظلومیت کارگران را نمی‌شنوند و یا نمی خواهند بشنوند.

وی ادامه داد: در زمینه کارگری نخستین‌ مشکل ما قرارداد موقت است بین سبد و هزینه‌ها اختلاف فراوانی وجود دارد.

دریابیگی  بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور  آسیب پذیرترین قشر کارگران بوده و در زیر فشارهای اقتصادی در حال خم شدن هستند و بسیاری نیز زیر این اهرمها شکسته شده اند.

عضو هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کشور ادامه داد: در بخش معیشت بازنشستگان، نگرانی های فراوانی وجود دارد و از 120 هزار بازنشسته مازندرانی 70 درصد آنان حداقل بگیر هستند .

دریابیگی با اشاره به مشکلات درمان بازنشستگان خاطر نشان کرد: در بخش درمان هم باید براساس قانون اساسی و قانون الزام عمل شود و درمان رایگان شود.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت توانایی پرداخت حق درمان همه بیمه شدگان را ندارد و به همین دلیل است که کارگران و بازنشستگان در بحث حق درمان از جیب خود جرج می کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با انتقاد از افزایش تعرفه های پزشکی گفت: افزایش تعرفه های پزشکی به معضلی جدی  و جدید برای جامعه کارگری و بازنشستگی تبدیل شده است.

مجلس مقتدر می تواند حامی مقتدری برای دولت باشد

دریابیگی با اشاره به انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی  در اسفند ماه امسال گفت:وظیفه مهم و تاثیرگذار مجلس؛ تصویب با کیفیت ترین قوانین به منظور بهبود کسب و کار و برداشتن موانع برای ارتقاء زندگی آحاد مردم است و اگر به موازات تصویب قوانین؛ نظارت کامل و دقیقی برنحوه اجرای قوانین از سوی دولت اعمال شود،نه تنها قوانین خوب اجرا خواهند شد که انسجام در بخش های مختلف دولت ایجاد گشته و روند امور شتاب خوبی به خود خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: امروز متاسفانه شاهدیم که فساد در بخش های مختلف جامعه و عرصه های اقتصادی و خصوصی سازی ریشه دوانده و اگر نظارتی قوی از سوی مجلس و قوه قضاییه اعمال می شد، قطعاً شاهد وضعیت کنونی و گسستگی درجامعه نبودیم؛ یکی نان شب ندارد و دیگری از ثروت زیادی درحال ترکیدن است؛ مفهوم این همه تفاوت چیست؟

این نماینده با سابقه کارگری گفت: امروز مساله اصلی کشورمان؛ معیشت دشوار مردم و تورم و گرانی هاست و مجلس مقتدر و هماهنگ می تواند نظارت قوی و شدیدی برعملکرد دستگاه ها و نهادها داشته و کابینه را به خانه ملت فراخوانده و وزیران را مورد بازخواست قرار دهد.

عضو کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور اظهار کرد: مجلس مقتدر می تواند حامی مقتدری برای دولت باشد؛ مجلس اختیارات ویژه ای دارد و می تواند حکم توسعه و آبادانی و خوشبختی و درعین حال عامل ویرانی وعقب ماندگی و شوربختی جامعه گردد.

وی در پایان با بیان اینکه اولویت تشکلات کارگری با کارگران است و باید تلاش کرد کاندیداهای مورد حمایت تشکلات ،حامیان کارگران و بازنشستگان باشد،گفت: امیدواریم امسال با انتخاب نمایندگان اصلح و دلسوز در خصوص حق و حقوق کارگران و بازنشستگان تصمیمات خوبی گرفته شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز