خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران :

هیچ مشکلی در پذیرش گردشگران نوروزی نداریم/ انتقاد از گره های ترافیکی و ساخت و سازهای غیر مجاز

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۴۳۵

معاون سیاسی و امنیتی مازندران با بیان اینکه هیچ مشکلی در پذیرش گردشگران نوروزی نداریم گفت که هم اکنون مازندران رتبه نخست اقامت و رتبه چهارم تردد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسن حسن نژاد در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه بیش از 60 درصد اقامت مسافران در استان مختص غرب استان است اظهار کرد: ساختار ستاد سفرهای باید به گونه‌ای باشد تا تمرکز خدمات در حوزه مناطق گردشگرپذیر باشد.

وی با اشاره به ورود دیرهنگام برای نظارت بر قیمت‌ها و اجناس در مناطق گردشگری افزود: نظارت‌ها در شهری مانند رامسر که بیش از یک میلیون و 400 هزار مسافر شب اقامت دارد با دیگر شهرها باید متفاوت باشد.

معاون سیاسی امنیتی استان مازندران گفت : در حوزه شرق، میانی و غرب استان تقاوتی از نظر قیمت ارزاق و اجناس وجود دارد این اختلاف در برخی نقاط تا 20 درصد هم می رسد.

حسن نژاد با اشاره به تردد 29 میلیون خودرو در استان گفت: مصرف بنزین در استان به بیش از 84 میلیون لیتر رسیده است.

وی افزود: بسیاری از افرادی که به عنوان گردشگر وارد غرب استان می‌شوند، بخش عمده‌ای اوقاتشان را پشت ترافیک سپری می‌کنند و اگر اوقات فراغت گردشگران را پر نکنیم، منابع ما نظیر سوخت بنزین مصرف می‌شود که آنهم مربوط به گره های ترافیکی است.

حسن نژاد غنی سازی اوقات فراغت را سبب احساس رضایتمندی از سفر و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: اگر نگاه چندجانبه به حوزه گردشگری و برنامه برای آن نداشته باشیم، گردشگری جزء زباله و ترافیک برای ما  نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: حضور گردشگران در استان فقط در ایام تعطیلات نوروز نیست بلکه در 6 ماه نخست سال هم بیشترین تعداد مسافران وارد استان می شوند.

حسن نژاد وجود ویلاهای شخصی را از جمله چالش ها در حوزه گردشگری عنوان کرد و افزود: متأسفانه سرعت ساخت و ساز این ویلاها نیز کاهش نیافته است و امروز هزینه‌های زیادی در حوزه زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی پرداخت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه 6.5 درصد تردد کشور مختص مازندران است ادامه داد : هم اکنون مازندران رتبه نخست اقامت و رتبه چهارم تردد را به خود اختصاص داده است.

معاون سیاسی امنیتی استان مازندران گفت: تا پایان روز یازدهم شاهد کاهش 19 درصدی فوتی های سرصحنه ناشی از تصادفات در استان بودیم.

وی افزود: ما هیچ مشکلی برای پذیرش گردشگران طی ایام باقیمانده تعطیلات نوروزی نداریم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز