خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بنادر و دریا نوردی کشور:

رورو ریلی بندر امیرآباد، نیمه دوم سال آینده افتتاح می شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۶۴۵

مدیر عامل بنادر و دریا نوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نیمه دوم سال اینده شاهد بهره برداری از پروژه بزرگ رو رو ریلی در بندر امیرآباد خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، محمد راستاد، سه شنبه در حاشیه بهره برداری و کلنگ زنی از 4 طرح اقتصادی و تولیدی در بندر امیرآباد بهشهر در جمع خبرنگاران افزود: بندرامیرآباد با دارا بودن ظرفیت ها و پتانسیل ها فراوان به حمل و نقل جاده ای و ریلی متصل است و می تواند زمینه ساز توسعه فراوان در منطقه و کشور باشد.

وی با اعلام اینکه اتصال کشتی ها به ریل راه اهن و تخلیه کالا از طریق واگن کشتی ها به قطار و حمل از طریق راه اهن نیازی بود که احساس می شد و راه اندازی و افتتاح رو رو ریلی اثر بسیار مهمی در این بخش دارد.

مدیر عامل بنادر و دریا نوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اسکله هایی از گذشته نیازمند  در بندر داشتیم که برای اجرای رورو ریلی نیازمند اصلاحات و تغییر طراحی است و اوایل سال آینده با تکمیل مطالعه و فرآیند مناقصه، طراحی اسکله شروع می شود.

راستاد، مدت زمان لازم برای طراحی و ساخت این اسکله رورو ریلی را 9 ماه اعلام کرد و گفت: در این مدت اسکله بازسازی و تکمیل و راه اندازی می شود.

وی همچنین با اشاره به پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی بندر امیراباد در دهه فجر امسال اظهار کرد: امروز 4 پروژه با اعتبار 140 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغال برای 120 نفر در این بندر افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

راستاد، رویکرد بندر امیرآباد را در کنار حمل و نقل دریایی و لجستیکی، افزایش پس کرانه ها و ایجاد مراکز صنعتی و تولیدی دانست که در حال تبدیل شدن به بندر نسل سوم است.

وی گفت: اکنون بندر امیرآباد، تنها مکانی بریا حمل و نقل کالا نیست؛ بلکه همزمان ارزش افزوده داشته و با راه اندازی صنایع تولیدی و دارا بودن پس کرانه هایی بالغ بر یکهزار هکتار، ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه گذاری ها در این بندر وجود دارد.

گفتنی است: افتتاح مخازن نگهداری فرآورده های نفتی و کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی سیلوی غلات با 8 کندو، واحد بلدینگ مواد نفتی و مخازن روغن خوراکی از جمله 4 طرح تولیدی افتتاح و کلنگ زنی شده در بندر امیرآباد بود که با اعتبار 140 میلیارد تومان و اشتغال زایی برای 120 نفر اجرایی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز