خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی بیان کرد:

آگاه سازی و آموزش اولین اقدام پیشگیرانه از خشونت علیه زنان

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۸۶۲

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی آگاه سازی و آموزش اولین اقدام پیشگیرانه از خشونت علیه زنان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،رضا جعفری امروز چهارشنبه در همایش سلامت زنان ،سلامت خانواده و سلامت جامعه با محوریت " نه به خشونت زنان"  با بیان اینکه خشونت علیه زنان بک پدیده تاریخی است اظهار داشت : این پدیده زشت در دوران مختلف به شکل های گوناگون وجود داشته است.

وی با اشاره به این که سازمان بهزیستی متولی رفاه و سلامت اجتماعی است، گفت: رفاه اجتماعی مجموعه ای از اقدامات و شرایطی است که نیازهای فردی، جسمی، روانی و اجتماعی را تامین می‌کند. افزایش رفاه اجتماعی در یک کشور میزان رضایت مردم از زندگی را ارتقا می‌دهد.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی با اشاره به وظایف راهبردی سازمان بهزیستی کشور، نابرابری قدرت و نگاه فرهنگی را عامل موثر در علل خشونت دانست و گفت: متاسفانه زنان یک دهم از درآمد جهان را به خود اختصاص می دهند تا مادامی که به زنان مشروعیت ندهیم خشونت به زنان همچنان ادامه دارد..

وی با اشاره به مقوله فرهنگی در حوزه خشونت افزود: خشونت نشان از بی قدرتی مردان در خانواده است و یا نوعی تاخر فرهنگی که همچنان حقوق زنان برای مردان ناشناخته است.

جعفری در خصوص اقدامات پیشگیرانه خشونت علیه زنان نیز اشاره کرد و گفت: آموزش، آگاه سازی اولین سطح پیشگیری خشونت علیه زنان است که می توان آموزش حقوق زنان و برابری جنسیتی را از مهدهای کودک آغاز کرد. 

وی در مورد خشونت علیه زنان گفت: یکی از اقداماتی که اورژانس اجتماعی (خط ۱۲۳) انجام می دهد در راستای جلوگیری از خشونت های خانگی زنان و مداخلاتی است که به منظور کاهش و رفع این خشونت ها؛ خانواده ها، زنان، کودکان و غیره نیازمند هستند.

جعفری با اشاره به وظایف راهبردی سازمان بهزیستی کشور، عنوان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تامین نیازهای پایه از جمله موارد موثر در ارتقای رفاه اجتماعی مردم هستند.

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی با اشاره به این که تاسیس و توسعه اورژانس اجتماعی یکی از بهترین دستاوردهای سازمان بهزیستی است، بیان کرد: احداث پایگاه‌های خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه نشین از موثرترین‌ترین اقداماتی است که سازمان بهزیستی برای رفع معضل حاشیه نشینی انجام داده است.

جعفری با اشاره به اینکه یکی از عواملی که زنان خشونت همسر خود را تحمل می کنند فقدان منابع حمایتی است، اظهار داشت: فقدان حمایت به خصوص حمایت مالی باعث می شود که زنان، خشونت را تحمل کرده و از خانه بیرون نیایند و هیچ شکایتی نداشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز