خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

تغییر نگرش جامعه نسبت به حقوق زنان امری ضروری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۹۷۸

استاندار کردستان تغییر نگرش جامعه نسبت به زنان را ضروری دانست و گفت: خشونت علیه زن بر حسب نوع رفتار و نگرش جامعه، نسبت به زن متفاوت است.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی در همایش خشونت در خانواده با محوریت خشونت علیه زنان با اشاره به اینکه خشونت علیه زنان سابقه تاریخی دارد گفت: میلیون‌ها سال پیش در حق زنان ظلم‌های زیادی شده است و دلیل آن هم به کنکاش جامعه‌شناختی تاریخی نیاز دارد.

وی نوع خشونت نسبت به زنان در میان اقوام و ملل مختلف را متفاوت دانست و گفت: داشتن قدرت فیزیکی مردان نسبت به زنان یکی از دلایل خشونت علیه زنان است و در طول تاریخ در کلیه مقاطع، قدرت فیزیکی مرد بنای اولیه خشونت بوده است.

زاهدی با اشاره به اینکه زنان جامعه در برخی موارد نه از روی اجبار بلکه به عنوان یک حق، خشونت را پذیرفته‌اند گفت: اجرایی شدن قانون خشونت علیه زنان، زمانی کارآمد است که باور‌ها و نگرش‌ها در رابطه با زنان تغییر کند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه خشونت علیه زنان در هیچ برهه‌ای از زمان کاهش زیادی پیدا نکرده است و جهان همیشه از خشونت علیه زنان رنج برده است و گفت: مبارزه با خشونت علیه زنان نیازمند حرکت جمعی جامعه است.

زاهدی افزود: حمایت حقوقی از زنان در برخی مواقع مانع خشونت علیه زنان بوده و در بسیاری موارد زنان به اجبار خشونت را قبول کرده‌اند.

وی گفت: در جامعه کنونی ما در برخی خانواده‌ها دختران پس از مرگ پدر از حق ارثمحروم می‌شوند.

زاهدی با اشاره به وجود تفاوت‌های میان زن و مرد گفت: خشونت علیه زن تنها فیزیکی نیست بلکه می‌تواند به اشکال مختلف صورت گیرد.

استاندار کردستان گفت: زن به لحاظ خلقت هیچ تفاوتی با مرد ندارد هر دو انسان هستند در همین راستا طرفین باید نسبت به هم نگاه انسانی داشته باشند.

وی نقش سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها را در زمینه فرهنگسازی و دفاع از حقوق زن مهم ارزیابی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز