خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

در حوزه مرکبات نیازمند صنایع تکمیلی و تبدیلی هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۵۷۶

رئیس اتاق بازرگانی مازندران صنایع تکمیلی و تبدیلی را از نیازهای حوزه مرکبات و صادرات آن بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،عبدالله مهاجر صبح امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران با اعلام اینکه امسال 75 تن برنج به کشور کانادا صادر شده است اظهار داشت: برنج از ظرفیت های خوب استان به شمار می رود ،می توان با برنامه ریزی و حمایت مناسب آن را به دیگر کشورها نیز صادر کرد.

وی نبودن سورتینگ مناسب برای نگهداری از مرکبات را از دغدغه های استان در این حوزه برشمرد و بر ساماندهی و توسعه سورتینگ استاندارد تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران به ظرفیت استان در بخش تولید برنج اشاره و اینکه بیشتر میزان تولید برنج در استان سنتی است گفت: به دلیل وجود شالیکوبی های  سنتی در استان با افزایش ضایعات مواجه ایم.

وی زنجیره تولید برنج در استان را امری مهم برای توسعه صادرات برشمرد و افزود: بیشتر کارخانه های تولید برنج در استان سنتی است و جهاد کشاورزی باید برای نوسازی واحدهای تولیدی برنامه ریزی کند.

مهاجر با اشاره به فصل برداشت مرکبات در استان گفت: هر سال جلسات زیادی در حوزه مرکبات برگزار می شود اما به دلیل عدم سورتینگ های مناسب بخشی از مرکبات تولیدی در انبارها فاسد و پوسیده می شود.

وی به راه اندازی پایانه در جویبار اشاره کرد و افزود: پایانه ها نقش اثر گذاری در حل مشکل مرکبات استان دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران صنایع تکمیلی و تبدیلی را از نیازهای حوزه مرکبات و صادرات آن بیان کرد و ادامه داد: بسیاری از صنایع تکمیلی وابسته در رکود و خواب به سر می برند و بایستی در این بخش نیز برنامه ریزی شود.

مهاجر باتاکید براینکه ذائقه مصرف کنندگان و بازار داخلی را شناسایی کنیم ادامه داد: متاسفانه نیازهای بازار مصرف را نمی شناسیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز