خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مطرح کرد:

مازندران رکن فعال و جدی در عرصه اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۷۶۳

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:مازندران رکن فعال و جدی در عرصه اقتصادی است.

به گزارش ایلنا از محمودآباد، عزیزاله شهیدی فر،رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در مراسم افتتاح نمایشگاه گل و گیاه به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با بیان این که کشاورزی مازندران به عنوان یک رکن فعال و جدی درعرصه اقتصاد، اشتغال، صادرات، امنیت غذایی، نشاط و شادابی استان و کشوراست، اظهار کرد: مازندران در بخش های مختلف زراعی، باغی، شیلاتی، دام، طیور و گل و گیاه اشتغال زا بوده و سند توسعه اقتصادی را شکل می دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به این که جایگاه مازندران را در عرصه تولید گل و گیاه حفظ و پیشرو در این صنعت باشیم، افزود:۷۰ الی ۸۰ درصد گل و گیاه استان، ۹۰ درصد تولید مرکبات، ۷۰ درصد کیوی، و بعضا ۱۰۰ درصد تولید برنج نیمی از فراورده های شیلاتی و مرغ به خارج از استان و مابقی به خارج از کشور صادر می شود؛ تولیدات مازندران برای کل کشور بوده و باید جایگاه صادراتی مازندران توجه بیشتری شود.

وی گفت: نقش مازندران در تولیدات گل و گیاه بسیار پویا و برجسته است، نزدیک به ۵۰۰ میلیون واحد گل و گیاه که ۱۵۰ میلیون واحد گل های آپارتمانی در طی سال در مازندران تولید می شود؛ یعنی ۵۰ برابر افزایش جمعیت استان؛ ۲۵۰ میلیون گل شاخه بریده در مازندران که بیش از ۸۰ برابر جمعیت مازندران است؛ ۱۵۰ میلیون واحد درخت و درخچه زینتی استان با برآورد هزینه ای هزار میلیارد برای صنعت گل و گیاه در مازندران است.

شهیدی فر بیان کرد: نیم درصد تولیدات گل و گیاه استان به خارج از کشور می رود؛ یعنی ۲ میلیون واحد؛ اگر این درصد به ۱۰ برسد چه اتفاقی خواهد افتاد و چه ارز آوری را برای استان و کشور خواهد داشت؟ چه سامان دهی شغلی را به دنبال خواهد داشت؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز