خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خبر داد:

محمودآباد میزبان سومین جشنواره و نمایشگاه گل و گیاه زینتی

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۲۳۲

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از برگزاری سومین سال جشنواره گل و گیاه از ۵ تا ۹ شهریورماه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از محمودآباد،احمد صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که امسال برای سومین سال میزبان جشنواره گل و گیاه در شهرستان هستیم، اظهار کرد: این نمایشگاه با ۴۴ غرفه در سالن شهید رجایی محمودآباد و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح می شود.
وی تصریح کرد: بعد از محصول برنج که محمودآباد ۱۰ درصد برنج استان را تامین می کند؛ مهم ترین فعالیت اقتصادی جهاد کشاورزی شهرستان تولید و فروش گل و گیاه است.
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با اشاره به این که این شهرستان حدود ۸۰ هکتار گلخانه فضای باز و سرپوشیده  دارد؛ خاطر نشان کرد: ۵ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم درحوزه گل و گیاه فعالیت می کنند که شامل ۶۵۰ بهره بردار فعال در این حوزه است.
صادقی با بیان این که شرایط مناسب برای معرفی توانمندی ها و نوآوری های تولیدکنندگان گل و گیاه زینتی باید فراهم باشد، گفت: فراهم نمودن شرایط مناسب برای سرمایه گذاران، ترویج فرهنگ تبادل فناوری و به کار گیری دانش روز در راستای توسعه پایدار صنعت گل و گیاه زینتی باید صورت پذیرد.
وی افزود: ایجاد فضا برای ارائه و فروش فرآورده های تولید کنندگان و کمک به خود اشتغالی، ایجاد رقابت سالم بین شرکت کنندگان جهت ارتقای کمیت و کیفیت تولید و ایجاد بازارچه اقتصادی برای گل و گیاه از مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
مدیر جهادکشاورزی محمودآباد در ادامه بیان کرد:  نمایشگاه گل و گیاه در سال های گذشته با حضور تولید کنندگان کشوری در شهرستان برگزار شد؛ امیدواریم امسال نیز با همکاری همه دستگاه ها ونهادها سومین نمایشگاه همانند دو سال گذشته با کیفیتی بالا برپاشود.
صادقی یادآور شد: این نمایشگاه با مشارکت فرمانداری محمودآباد، شهرداری، شورای اسلامی شهر، آموزش و پرورش و دهیاری های روستاها از پنجم شهریور به مدت ۵روزبرگزار می شود.
وی اظهار داشت: مجوز ایجاد بازارچه گل و گیاه به یکی از متقاضیان این کار داده و در آینده نزدیک  محمودآباد به عنوان شهرپایلوت در پرورش، عرضه و فروش انواع گل و گیاه شناخته خواهد شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز