خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد:

بررسی و رسیدگی استعفای شهردار نکا به جلسه بعدی موکول شد/ استعفای شهردار نکا با فوریت تعیین تکلیف شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۹۷۲

در جریان بررسی استعفای شهردار نکا، جلسه بررسی استعفای شهردار نکا به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورای اسلامی شهر نکا به جلسه بعدی موکول شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نکا، این روزها مساله استعفای شهردار نکا به یکی از سوژه های مهم محافل مختلف شهر نکا تبدیل شده است و این در حالی است که اختلاف نظر اعضای شورای اسلامی شهر نکا بر رد یا قبول استعفای شهر نکا موجب شده است که این بررسی استعفا به حدود یک ماه به طول بیانجامد.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا با اشاره به برگزار نشدن جلسه فوق العاده شورای شهر نکا در 23 مهر ماه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا در موضوع بررسی استعفای شهردار نکا به ایلنا گفت: از همان ابتدای ارائه استعفای سید مهدی احمدی شهردار نکا چون مایل به استعفای شهردار نبودم؛ مساله را جدی نگرفته و از هفتم مهرماه تا 12 مهرماه حتی نامه استعفا را تحویل نگرفتم.

وی با اعلام اینکه از زمان تحویل نامه استعفای شهردار تا زمان ثبت در 17 مهرماه و بعد از آن تا 23 مهر ماه در رابطه با استعفا با هیچ یک از اعضا حرفی در مورد استعفا رد و بدل نشد؛ یادآور شد: به دلیل اینکه مایل به استعفای شهردار نبودم؛ استعفا را به اعضا منتقل نکردم.

آرست، با اشاره به اینکه در هر حال تبادل آرا و نظرات امری طبیعی است و ما باید به وظایف قانونی خود عمل کرده و به عنوان نمایندگان مردم پاسخگوی مردم باشیم؛ خاطر نشان کرد: با توجه به ثبت نامه استعفا در 17 مهرماه 97 در تاریخ 23 مهرماه این موضوع به اطلاع هبات رییسه شورای اسلامی شهر نکا رسیده و اطلاع رسانی کردم.

رییس شورای اسلامی شهر نکا با اعلام اینکه با موافقت اعضای هیات رییسه، بنده هم که از ابتدا مخالف استعفا بودم؛ براساس استدلال اعضای هیات مدیره شورای اسلامی شهر نکا؛ موافق استعفای شهردار شدم و سپس به رای اعضا رسید و با 6 عضو شورا و رای موافق همگی، با استعفای شهردار موافقت شد که به دلیل عدم حضور یکی از اعضای شورای شهر این جلسه و رای گیری غیرقانونی اعلام شد.

آرست گفت: نتیجه آرا به کمیته انظباق شهرستان رفته و به دلیل عدم موافقت کمیته انطباق، رای گیری دوباره انجام شد و در این رای گیری 5 نفر موافق استعفای شهردار بوده و رای موافق دادند که این رای گیری هم به دلیل اینکه قید زمان وجود نداشت؛ باطل شد و چون اطلاع از قید زمان نداشتیم در اعتراض به رای دوم، از وزارت کشور استعلام شد .

وی افزود: همچنان که استعفا دادن شهردار، حق است؛ رای دادن اعضای شورا هم حق است و باید براساس قانون و مفاد قانونی اقدام کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا با اشاره به پاسخ استعلام وزارت کشور بیان داشت: بعد از این استعلام دوباره کمیته تطبیق شهرستان با دو رای مخالف و یک رای موافق، با استعفا مخالفت کردند که در ادامه مقرر شد جلسه دیگری تشکیل و مجددا" رای گیری شود که امروز در سومین مرحله از برگزاری جلسه، بعد از استعلام از وزارت کشور، به دلیل به حد نصاب رسیدن اعضای شورای اسلامی شهر نکا جلسه بررسی استعفای شهردار برگزار نشد.

سخنگوی شورای شهر نکا هم با اعلام اینکه باید با همدلی، وفاق و همکاری برای رفع مشکلات مردم گام برداریم؛  در گفت و گو با ایلنا خاطر نشان کرد: شورا، عصاره نظر مردم است و همه ما وظیفه داریم برای خدمت به مردم با همه توان کارکنیم و برای رفع مشکلات گام برداریم.

علی داد افزود: سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر نکا در دو جلسه متوالی در جلسه حضور نداشتند و جلسه بررسی استعفای شهردار نکا به تعویق افتاد و بر همین اساس، یکشنبه بعد جلسه رسمی شورا برای بررسی استعفای شهردار و با تایید و قبول استعفا، انتخاب سرپرست جدید برای شهرداری نکا است.

وی اظهار کرد: تعیین تکلیف استعفای شهردار نکا از مسائل مهمی است که اکنون در دستور کار است و امیدواریم اعضای شورای اسلامی شهر نکا برای مصلحت شهر نکا و کمک به مردم، در این فرصت باقیمانده 10 روزه، نسبت به تعیین تکلیف استعفای شهردار نکا اقدام کنند.

داد، در مورد برگزار نشدن جلسه در روز چهارشنبه 23 مهرماه گفت: براساس نظر اعضای شورای شهر و با توجه به اینکه سه نفر از اعضای هفت نفره در جلسه فوق العاده چهارشنبه حضور نداشتند؛ بررسی استعفای سید مهدی احمدی شهردار نکا به جلسه آینده موکول شد که با قبول استعفای شهردار، در مورد انتخاب سرپرست جدید شهرداری نکا هم در همان جلسه رایزنی می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز