خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

95 درصد از بازنشستگان زیر دو میلیون و 300 هزار تومان دریافتی دارند/برای اجرای طرح همسان سازی 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۶۸۰

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت:95 درصد از بازنشستگان زیر دو میلیون و 300 هزار تومان دریافتی دارند.

به گزارش ایلنا از ساری،مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست با کانون های بازنشستگی و مدیران اجرایی استان مازندران،گفت: در حال حاضر حدود 20 درصد بازنشستگان را سالمندان تشکیل داده است.

جمشید تقی زاده در ادامه بیان کرد:استان گیلان با بیشترین سالمند بازنشسته رتبه اول و استان سیستان و بلوچستان کمترین بازنشسته سالمندان را داراست.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه طبق سرشماری سال 95  حدود 10  درصد از جمعیت ایران سالمند تشکیل داده است،گفت:24  میلیون نفر  از جمعیت ایران تا 2 دهه آینده را سالمندان تشکیل خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه باید عزت اجتماعی و بهبود سلامت سالمندان توجه بیشتری شود،اظهار کرد:صندوق بازنشستگی کشور این آمادگی را دارد تا در صورت در اختیار گذاشتن زمین مناسب یک دهکده ورزشی برای رفاه حال بهتر بازنشستگان در استان مازندران راه اندازی کند.

تقی پور در ادامه با اشاره به بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان،گفت: برای اجرای دقیق طرح همسان سازی 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در تلاش هستیم  تا پایان سال 98  حدود 15 هزار  میلیارد تومان دریافتی داشته باشیم.

وی گفت: حدود 95 درصد از بازنشستگان زیر دو میلیون و 300  هزار تومان دریافتی دارند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت:در حال حاضر یکی از دغدغه‌های مهم بازنشستگان تحت پوشش پس از حقوق و معیشت، بحث درمانی است، چرا که حداقل یک سوم حقوق بازنشستگان در دوران سالمندی به بحث درمان اختصاص دارد.

وی افزود: بنابراین یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های ما به عنوان متولی یک میلیون و 400 بازنشسته کشوری، پرداختن به بحث درمانی و ارائه خدمات مناسب و با کیفیت بالا در حوزه بیمه تکمیلی درمان است.

این مسئول گفت: با تدابیر به موقع اقتصادی و اجرای سیاست‌های جبرانی، توانستیم مطالبات و حقوق حقه بازنشستگان را بدون تاخیر پرداخت کنیم و حتی با وجود محدودیت‌های اقتصادی که دولت دارد تسهیلات حمایتی در قالب وام ۵ میلیون تومانی به 400 هزار بازنشسته و پرداخت یارانه سفرهای سیاحتی و زیارتی به ۲۰۰ هزار بازنشسته را انجام دهیم.

تقی‌زاده ادامه داد: در بخش حمایت‌های اجتماعی نیز با همراهی و همدلی خوب نمایندگان مجلس طرح تشکیل فراکسیون بازنشستگان با هدف انعکاس صدای بازنشستگان به مراحل نهایی رسیده است.

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران نیز با اشاره به اینکه وظیفه همه مسؤولان است تا به بازنشستگان خدمت ارائه کنند، تصریح کرد: آرامش فکری و ذهنی مهم‌ترین دغذغه بازنشستگان است.

حسن خیریانپور با بیان اینکه قانون بازنشستگان باید به صورت دقیق اجرا شود، تصریح کرد: بیمه مکمل و همسان‌سازی حقوق‌ از اولویت‌هایی است که باید مدنظر قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز