خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مطرح کرد :

بیمه مهمترین راه توانمندسازی نیروی کار

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۶۱۰

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت:بیمه مهمترین راه توانمندسازی نیروی کار است:

به گزارش ایلنا از گلوگاه، مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گلوگاه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از انگیزه های مهم انقلاب اسلامی توجه به حوزه های اجتماعی بود با تعهد بر اینکه بتواند جامعه و سطوح اجتماعی مردم را ارتقا ببخشد.

محمدرضا واعظ مهدوی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی نهادهایی برای توانمندسازی گروه های فرودست جامعه ایجاد شد که همواره تلاش کرد سطح همگانی از برخورداری های اجتماعی فراهم شود و تامین نیازهای مادی به عنوان مقدمه ای برای رشد و کمال انسان ها باشد.

وی با اشاره به رشد و پیشرفت های امروز بیان کرد: بخش های آموزشی گسترش یافت و مدارس شبانه روزی، خانه های بهداشت ساخته شد و شبکه خدمات شکل گرفت و همه اقدامات نتیجه داد و سطح سواد جامعه ارتقا یافت .

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در برنامه چهارم توسعه، نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی مطرح شد؛ هنگام بحث در مجلس روستاییان به عنوان مهمترین گلوگاهِ نظام تامین اجتماعی کشور مدنظر قرار گرفتند مجلس به دولت تاکید کرد برای روستاییان بیمه ای تشکیل شود.

واعظ مهدوی افزود: کمیته امداد، بهزیستی به افرادی که توان کار ندارند خدمات حمایتی ارائه می دهند اما بیمه به دنبال توانمندسازی نیروی کار است.

وی با بیان اینکه بیمه یک نوع پس انداز سیستماتیک است که افراد در جوانی و حین توانمندی و سلامت برای دوره بیماری و پیری می پردازند ادامه داد: در قانون جامع رفاه تامین اجتماعی توانمندی نیروی کار مهم است و مهمترین راه توانمندسازی نیروی کار بیمه است‌.

این مسئول بیان کرد: در روستا کارفرما وجود ندارد صندوق بیمه اجتماعی روستاییان تشکیل شد و به جای کارفرما، دولت جایگزین شد تا سهمی بپردازد و حق بیمه یک فرد روستایی به حداقل رسید.

واعظ مهدوی با اشاره به جنگ روانی دشمن گفت: یکی از راه های مقاومت ، گسترش نظام بیمه های اجتماعی است بیمه نوعی آینده نگری است برنامه ریزی، توسعه و حتی دین هم نوعی آینده نگری است با فعالیت ها و اقدامات مناسب و اثرگذار بیمه می توان به سطوح مختلف جامعه کمک کرد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز