خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد؛

مراکز رشد، بایستی از طریق تولید علم به سمت تولید ثروت حرکت کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۹۱۱

مراکز رشد بایستی از طریق تولید علم به سمت تولید ثروت حرکت کرده و زمینه پیشرفت و تعالی را فراهم آورند.

حجت الاسلام میرعمادی تصریح کرد: مراکز رشد بایستی از طریق تولید علم به سمت تولید ثروت حرکت کرده و زمینه پیشرفت و تعالی را فراهم آورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم ‏آباد، حجت‎الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در نشست روسای پارک‏‌های علم و فناوری و مدیران مراکز رشد کشور که در سالن مدیریت شعب بانک صادرات لرستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در احادیثزیادی بر رسیدن به کمال تاکید شده است، بنابر این ما نیز باید سعی کنیم، همواره به دنبال رسیدن به علم و مقام‏‌های عالی از آن برسیم.

وی عنوان داشت: در منابع حدیثی یک روایت در خصوص رسیدن به کمال از چهار معصوم نقل شده است، این در حالی است که وقتی حدیثی را از چهار معصوم نقل می‌‎کنند، نشانه اهمیت آن حدیثاست، زیرا از نیاز‌ها و خواسته‏های انسان کمال‏خواهی است و ما انسان‏‌ها همواره به دنبال کمال، رشد و تعالی هستیم، بنابراین تمام زحماتی که در این دنیا قبول می‌کنیم، به خاطر دستیابی به کمال است.

میرعمادی با اشاره به اینکه کمال مراتبی دارد و اگر انسان می‌‏خواهد، به کمال دست پیدا کند، باید دین‏‌شناس باشد، ادامه داد: در سایه دین است که انسان به کمال می‌‏رسد، زیرا علم بدون دین کمال نیست و اقتصاد بدون فرهنگ پیشرفت نیست.

امام جمعه خرم ‏آباد اضافه کرد: پایه نخست کمال فهم دین است و بشر بدون دین به گمراهی، بدبختی و سقوط می‌‏رسد، این در حالی است که شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی خلاصه شده، همین حدیثاست.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: حکومت اسلامی برای تقویت پایه‎های دین تشکیل شده است، این در حالی است که فلسفه حکومت چیزی جز فرهنگ، دیانت، عدالت، امنیت و اقتصاد نیست.

وی بیان داشت: اگرچه رتبه اقتصاد بر دیگری تاخر دارد، اما چیزی که رتبه آن متاخر باشد، ممکن است امور دیگر را تحت شعاع خود قرار دهد.

میرعمادی با بیان اینکه افتخار ما این است که دین اسلام هم به بعد معنوی و هم به بعد مادی انسان توجه می‌‏کند، خاطرنشان کرد: شخصی که گرسنه است، ایمان ندارد، بنابراین اقتصاد مقاومتی چهار نیرو که نخستین آن نیروی کار و جسم است، را نیاز دارد.

امام جمعه خرم‌‏آباد افزود: دومین نیروی که اقتصاد مقاومتی برای تحقق شدن نیاز دارد، فکر و دانش است، این در حالی است که باید در کنار آن‌ها نیروی مادی، ثروت و سرمایه نیز باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه همه ما باید برای تحقق شدن شعار سال و اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم، گفت: چهارمین مورد نیازتحقق اقتصاد مقاومتی نیروی معنوی است، زیرا ایمان، تقوا، توبه و استغفار رشد، تعالی و پیشرفت جامعه را به دنبال دارند.

میرعمادی ادامه داد: اقتصاد دانش‎بنیان می‌‎تواند، ما را به سر منزل مقصود برساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز