خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران:

شورای دانش آموزی چتر حمایتی برای آموزش و پرورش است /لزوم یادگیری مهارت آموزی همراه با دانش نظری

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۶۶۵

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: شورای دانش‌آموزی به عنوان چتر حمایتی، مشورتی و اجرایی در کنار مدیر مدرسه، رئیس اداره آموزش و پرورش، مدیر و وزیر آموزش و پرورش است.

به گزارش ایلنا از ساری،اسفندیار نظری عصر امروز در نخستین نشست نهمین دوره مجلس و بیستمین دوره شورای دانش‌آموزی مازندران که با حضور دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ،ضمن تأکید بر اینکه مسیر اصلاح و توسعه کشور از آموزش و‌ پرورش می‌گذرد، اظهار داشت: وظیفه آموزش و پرورش ایجاد رفتار مطلوب در دانش‌آموزان، انتقال فرهنگ از نسل گذشته به نسل جدید و تربیت نیروی انسانی ماهر برای جامعه است.

وی با اشاره به شعار پروژه مهر ۹۷ با عنوان «مدرسه‌محوری، مهارت‌آموزی و توسعه مشارکت‌ها» افزود: شورای دانش‌آموزی به عنوان چتر حمایتی، مشورتی و اجرایی در کنار مدیر مدرسه، رئیس اداره آموزش و پرورش، مدیر و وزیر آموزش و پرورش است.

نظری تأکید کرد: آموزش و پرورش باید به بحث مهارت‌آموزی در کنار دانش نظری نیز بپردازد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران، ظرفیت شورا و مجلس دانش‌آموزی در سازمان دانش‌آموزی را جایگاه مناسب مهارت ارتباطی و حرفه‌آموزی برشمرد و گفت: تلاش آموزش و پرورش باید به سمت حذف روحیه حافظه‌محوری و توجه به پژوهش و تحقق رود.

نظری خواستار تقویت حضور دانش‌آموزان در فعالیت‌های گروهی شوراهای دانش‌آموزی شد و‌ تأکید کرد: فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان به ارتقای مهارت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و غیره خواهد شد.

محمد شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران نیز با تأکید بر اینکه دموکراسی برآیند آزادی انسان‌هاست، اظهار داشت: تلاش اعضای شورا و مجلس دانش‌آموزی ابتدا بر این باشد که سایر دانش‌آموزان سطح مدارس استان آن‌ها را به عنوان نماینده یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و دو هزار و ۸۰۰ عضو شورا بشناسند.

وی افزود: اعضای شورا و مجلس پیگیر مطالبات خود و حقوق به حق دانش‌آموزان باشند.

شعبانی با تأکید بر اینکه مطالبات دانش‌آموزان نباید آرمانی باشد و لازم است که قابل دستیابی باشد، تصریح کرد: مطالبات معقول نشان از نمایندگان شایسته دارد تا هشداری باشد برای مسئولان آموزش و پرورش که مطمئن باشند دانش‌آموزان در جایگاه مسئولیت خود، پیگیر مطالباتشان هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز