خبرگزاری کار ایران

ضرورت پیگیری اولویت استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۹۷

این خواسته‌ای است که معلمان سالهاست به دنبال آن هستند و از آن‌جا که فرزند یک خانواده فرهنگی با فرهنگ سازمانی حاکم بر آموزش و پرورش آشناست تحقق این امر به سود آموزش و پرورش است و من این مهم را پیگیری خواهم کرد.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضاء شورای معاونان و مدیران کل استان‌ها، از ضرورت پیگیری اولویت استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش ایلنا، " علی اصغر فانی " گفت: اولویت استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش را پیگیری می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال‌ها معلمان و فرهنگیان خواستار قانونی شدن این مطالبه هستند افزود: این خواسته‌ای است که معلمان سالهاست به دنبال آن هستند و از آن‌جا که فرزند یک خانواده فرهنگی با فرهنگ سازمانی حاکم بر آموزش و پرورش آشناست تحقق این امر به سود آموزش و پرورش است و من این مهم را پیگیری خواهم کرد.

وی موضوع ساماندهی نیروی انسانی را فرا‌تر از ساماندهی نیرو در مدارس دانست و افزود: ساماندهی نیروی انسانی امری فرا‌تر از ساماندهی معلمان در مدرسه است و باید به دنبال افزایش انگیزه معلمان برای حضور اثربخش در کلاسهای درس باشیم.

فانی با تمجید از تلاش و کوشش همه معلمان به ویژه معلمان ابتدایی گفت: باید تلاش کنیم ۲۰ درصد افزایش حقوق آموزگاران ابتدایی را تا مرحله اجرایی شدن پیگیری کنیم.

وی با اشاره به دشواری‌های تدریس در کلاس ‌های چند پایه تصریح کرد: باید تعداد دانش آموزان در کلاس‌های چند پایه را شناسایی کنیم تا توجه بیشتری به معلم ‌های چند پایه اختصاص یابد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ۵۰ میلیارد تومان تعهد هزینه حق التدریس به صورت ماهانه دارد یادآور شد: باید مناطق و استان‌ها تلاش کنند سقف حق التدریس‌ها را کم کنند و در همین راستا استان‌ها و مناطقی که بتوانند میزان ساعات حق التدریس خود را تقلیل دهند مورد تشویق و تقدیر قرار خواهند گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز