خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد؛

افزایش بودجه برای توسعه اشتغال در مازندران/لزوم استفاده بهینه از ظرفیت های گردشگری

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۸۰۰

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:در بودجه امسال سعی شده نگاه خوبی به مازندران شود به گونه ای که نرخ توسعه و اشتغال را در مازندران بهبود بخشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،علی ربیعی امروز در  شانزدهمین سفر خود به مازندران در جلسه کارگروهاشتغال استان  گفت: مازندران از حیث سیاستگذاری و اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است  .

وی با اشاره به اینکه مازندران ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری و کشاورزی دارد ، افزود:گردشگری استان موجب توسعه اجتماعی و اقتصادی می شود.

ربیعی تصریح نمود:در حوزه ظرفیت کشاورزی مازندران اگر برنامه ریزی نشود تا چند وقت دیگر اشتغال مولد کشاورزی دچار بحران می کند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در بودجه امسال سعی شده نگاه خوبی به مازندران شود به گونه ای که نرخ توسعه و اشتغال را در مازندران بهبود بخشد.

ربیعی با اشاره به اینکه سیاست دولت  تدبیر و امید اشتغال فراگیر در زمینه فقرزدایی بوده و اشتغال حمایتی و مسکن و درمان از اقدامات مناسب دولت است بیان داشت: باید بخش خصوصی در پروژه‌ها فعال تر شوند که مقرر شد بودجه ای دراین زمینه اختصاص یابد.

وی ادامه داد : دولت در سال جاری با اجرای برنامه های مختلف ایجاد حدود 970 هزار اشتغال را پیش بینی کرده است و با روند رشد اقتصادی در کشور این میزان اشتغال قابل تحقق است.

وزیر کار واگذاری طرح های نیمه تمام به سرمایه گذاران بخش خصوصی با حمایت دولت را از برنامه های دیگر دولت برای اشتغالزایی عنوان کرد و اظهار داشت: با تجربه ای که از واگذاری ناموفق پروژه های دولتی در گذشته ایجاد شد ، دولت بنا دارد در سال آینده پروژه ها را با حمایت خودش تا پایداری اشتغال دنبال کند.

وی افزود : دولت تمام مزایا و مشوق هایی را که در گذشته دستگاههای دولتی به خاطر این طرح ها از آن بهره مند می شدند به بخش خصوصی خواهد داد.

ربیعی در پایان به برنامه دولت برای اشتغال فراگیر در سال آینده اشاره کرد و گفت : دولت قصد دارد با بهره گیری از تجربیات گذشته ، اشتغال فراگیر را در قالب اشتغال روستائی ، خود اشتغالی ، اشتغال حمایتی و سایر سیاست های حمایتی از بازار کار اجرایی کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز