خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان عنوان کرد:

اختصاص ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۶۱۷

مدیرکل‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه 200 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال در سال‌جاری در نظر گرفته شده، گفت: 12هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش‌های مختلف برای موضوع اشتغال در استان در بودجه سال ۹۶ در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد رشیدی شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان در سنندج، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۰ سال به بالا در کردستان در بهار امسال، ۴۱.۵ بوده که از میانگین نرخ مشارکت اقتصادی کشور ۴۰.۶ بالاتر است.

وی اظهار داشت: نرخ بیکاری جمعیت 10 سال به بالا در کردستان در بهار امسال، 13.7 درصد برآورد شده که بیشتر از میانگین کشوری 12.6 درصد است و نسبت به بهار سال گذشته که 12 درصد بوده افزایش یافته است.

رشیدی عنوان کرد: در سال 95، سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی 26.6 درصد بوده که 8.6 درصد از میانگین کشوری بیشتر است و روند تغییر در این خصوص حاکی از کم شدن سهم اشتغال در بخش کشاورزی و صنعت و افزایش سهم اشتغال در بخش خدمات طی سال های 94 و 95 است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خاطر نشان کرد: وزارت کار در راستای برنامه‌های کشوری بویژه تصمیمات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اقدام به تدوین برنامه جامع اشتغال فراگیر کرده که پیش بینی می‌شود نرخ بیکاری در سال 96، به میزان 8 درصد کاهش یافته و 970 هزار فرصت جدید شغلی در بخش‌های اقتصادی ایجاد شود.

رشیدی با بیان اینکه طبق سند اشتغال فراگیر ایجاد 651 هزار و 900 فرصت شغلی در کشور تعریف شده است، گفت: از این میزان، سهم استان کردستان 33 هزار و 170 فرصت شغلی است. 

وی به بسته های اشتغال فراگیر اشاره کرد و افزود: کاهش 8 دهم درصدی نرخ بیکاری کشور در سال 1396 که با احتساب نرخ بیکاری استان در سال گذشته، 16.5درصد  بوده است که این رقم می‌بایست به عدد 15.7 برسد.

وی با اشاره به اینکه 200 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال در سال جاری در نظر گرفته شده، گفت: 12 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش‌های مختلف برای موضوع اشتغال در استان در بودجه سال ۹۶ در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز