خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران مطرح کرد؛

کشمش های محلی در مازندران مانع جذب سرمایه گذار است/کشمکش های سیاسی در مدیریت استان جایی ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۳۲۹

استاندار مازندران گفت: هیچ مدیری در مازندران اجازه‌ی سیاسی‌کاری ندارد، زیرا کشمکش‌های محلی و شهرگرایی در مدیریت موجب انتشار جو پرتنش می‌شود و فرصتی که باید برای جذب سرمایه‌گذار به وجود بیاید، از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی در دهمین نشست شورای اداری استان که در استانداری مازندران برگزار شد، ضمن بیان تسلیت برای جان‌باختگان زلزله‌ی روز گذشته در کرمانشاه، اظهار داشت: در مازندرن نیز رخدادهای طبیعی همیشه بوده و هست و تجارب گذشته نزد مدیران اجرایی نباید تکرار شود و در پیش‌بینی و پیشگیری از وقایع این‌چنینی اهتمام داشته و مسئولان مرتبط نیز پاسخگو باشند.

وی مهم‌ترین دغدغه‌ی امروز مردم را بیکاری فرزندان و بخصوص فارغ‌التحصیلان‌شان برشمرد و افزود: انتظار مردم این است که رکود در صنایع، مشکلات بخش کشاورزی و شیلات مازندران حل شود و مسئولان پاسخگو باشند.

استاندار مازندران با بیان اینکه انتظار مردم پاسخگویی دولت به نیازهاست، گفت: با این‌حال نمی‌توان را راه‌حل‌هایی که تنها تکلیف بار دولت می‌کند، مسائل مردم را حل کرد زیرا همه‌ مد نظر دارند که مقدورات بودجه دولت روشن است.

وی واگرایی مدیران دستگاه‌های اجرایی را عامل ضربه خوردن استان دانست و خطاب به آنان گفت: در حل مشکلات استان شهرگرایی را کنار گذاشته و با همگرایی به معنای نگاه متعادل و متوازی به همه‌ی مناطق و همه‌ی مسائل اصلی و فرعی به رفع آن‌ها اقدام کنید.

اسلامی محور برنامه‌های استانی را تکالیف بر عهده گذاشته شده، دانست و افزود: مسیر فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را باید هموار کرد زیرا راه نجات مازندران هموار کردن بستر برای جذب سرمایه است و این مهم تنها با مدیریت باثبات و کارآمد در مازندران به دست می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه هیچ مدیری در مازندران اجازه سیاسی‌کاری ندارد، گفت: کشمکش‌های محلی و شهرگرایی موجب انتشار جو پرتنش می‌شود و فرصتی که باید برای جذب سرمایه‌گذار به وجود بیاید از بین می‌رود.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران با تأکید بر اینکه ما در کشور و استانها هیچ کمبودی از لحاظ مقررات وقوانین و برنامه نداریم، گفت: با یک فهم و باور مشترک که لازم است از شرق تا غرب مازندران اعمال شود و نیز با مدیریت فرهنگ عمومی و رفتار سازمانی، همه‌ی مدیران می‌توانند با رسیدن به یک شخصیت واحد و نگاه متوازن و حرکت جهادی مشکلات استان را حل کنند.

اسلامی با بیان اینکه مهم نیست که بودجه دولت به استان تعلق گرفته یا گرفته، تفکر درستی نیست، افزود: مازندران ذخایر و منابع و نیروی انسانی مقتدر در اختیار دارد که باید از آنان برای دولت و مردم به صورت توان‌افزا نه توان‌فرسا استفاده کرد و باهدایت درست و مواظبت و مراقبت درست چرخ تولید و معیشت را به گردش همیشگی درآورد.

استاندار مازندران آلودگی محیط زیست در استان را «انهدام» آن دانست و ادامه داد: بسیاری از فرصت‌های استان با نابودی محیط زیست، از بین می‌رود.

اسلامی افزود: دریا و ذخایر دریایی فرصتی است که در مازندران به آن توجه نشده است و اقتصاد دریامحوری فرصتی است که مدیران استان باید به آن به صورت یک ضرورت توجه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز