خبرگزاری کار ایران

نماینده آستارا تاکید کرد:

جذب سرمایه گذار راه نجات جوانان بیکار/ وجود نیروهای غیرفنی و فاقد تخصص در گمرک آستارا

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۰۶۳

یکی از دلایل رشد منفی اقتصاد کشورها فقر است و شکاف طبقاتی، اعتیاد و مواد مخدر، فحشا، تکدی‌گری، درگیری، طلاق و در نهایت مرگ اجتماع از پیامدهای ناگوار فقر است.

به گزارش ایلنا از رشت، ولی داداشی صبح امروز در جمع خبرنگاران آستارا گفت: نقش قوای سه‌گانه در برخورد و اعمال قانون در حق کسانی که نسبت به بیت‌المال دست درازی کرده‌اند مهم است.

وی یکی از دلایل رشد منفی اقتصاد کشورها را فقر عنوان کرد و افزود: شکاف طبقاتی، اعتیاد و مواد مخدر، فحشا، تکدی‌گری، درگیری، طلاق و در نهایت مرگ اجتماع از پیامدهای ناگوار فقر است.

داداشی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی بر ضرورت واگذاری حوزه اقتصادی کشور به بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: در تلاش هستیم با جذب سرمایه‌داران بهره‌بردار بخش عمده‌ای از معضل بیکاری برطرف شود.

وی عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه بخش قابل توجه معضل بیکاری در آستارا از طریق سرمایه‌گذاری در بخش‌ خصوصی قابل حل است، افزود: برطرف شدن معضل بیکاری و اشتغال جوانان تحصیلکرده بیکار در گرو ورود بخش‌ خصوصی و سرمایه‌گذاری در عرصه اقتصادی است.

با اشاره به فلج شدن گمرک مرزی شهرستان آستارا و راهکارهای خروج از این معضل اظهار کرد: گمرک مرزی آستارا با یک قدمت و سابقه چند ساله به دلیل برخورداری از حجم بالای صادرات غیرنفتی و دریافت رتبه نخست در بخش صادرات چمدانی، ارتباط تنگاتنگی با رونق بازار و  معیشت مردم این شهرستان دارد.

وی به آسیب‌شناسی معضل فقر در مناطق مرزی کشور به‌ ویژه شهرستان آستارا اشاره کرد و گفت: پدیده فقر یکی از اساسی‌ترین منابع بروز ناهنجاری‌های اجتماعی بوده که در اثر ازدیاد فقر در جامعه، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و تولید داخلی با کاهش و حرکت معکوس مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: مسؤولان و مدیران دولتی به جای صرف وقت خود در راستای رشد نرخ فیش‌های حقوقی باید هر چه در توان دارند برای جلوگیری از گسترش فقر در ابعاد مختلف استفاده کنند.

داداشی با تصریح بر اینکه حق مرزی یکی از حقوق حقه کارمندان دولت در مناطق مرزی کشور است، خاطرنشان کرد: کارمندان دولت در آستارا با کم‌مهری و اجحاف حق مواجه شده‌اند.

داداشی بر اصلاح و تقویت زیرساخت‌های گمرک مرزی آستارا برای برون‌رفت از این فاجعه تأکید کرد و یادآور شد: تبعات ناشی از حضور نیروهای غیرفنی و فاقد تخصص در گمرک آستارا نه تنها دامن تجار بومی و غیربومی را گرفته، بلکه تأثیرات منفی آن در گیلان و غرب کشور به وضوح قابل لمس است.

وی با بیان اینکه اکنون تجار آستارا با نوعی بی‌انگیزگی در بخش صادرات کالا مواجه شده‌اند، تصریح کرد: این شهرستان به دلیل زمین‌گیر شدن اقتصاد و عدم تبادلات مرزی پویا دچار فقر نسبی شده است.

وی گمرک مرزی آستارا را شریان اقتصادی استان گیلان و غرب کشور خواند و افزود: امروز به دلیل عدم استفاده از نیروهای مجرب متخصص و فنی با عدم رونق تجاری و بازرگانی در گمرک آستارا مواجه هستیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حق مرزی کارمندان دولت در دیگر مناطق کشور فعال است، گفت: برای احقاق حقوق از دست رفته مردم کمر همت را محکم بسته‌ایم و تا به سر منزل مقصود نرسیم لحظه‌ای از تلاش دست بر نمی‌داریم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز