خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره ارشاد اسلامی ساری خبر داد:

حضور 40 ناشر برتر در نمایشگاه کتاب ساری

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۷۹۳

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری از حضور 40 ناشر برتر کشوری و استانی در نمایشگاه کتاب این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا عشریه بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد هفته کتاب این شهرستان که در فرمانداری ساری برگزار شد، اظهار داشت: در نمایشگاه کتاب ساری 40 ناشر برتر کشوری و استانی حضور دارند که 45 غرفه تدارک دیده شده است.

وی زمان برپایی نمایشگاه کتاب ساری را از 20 الی 27 آبان ماه در مجتمع فرهنگی ارشاد این شهرستان با تخفیف 15 الی 40 درصد اعلام کرد و افزود: در نمایشگاه کتاب امسال انواع موضوعات پزشکی، روانشناسی، دانشگاهی، رمان، کتاب‌های کمک آموزشی، تاریخی و کودک وجود دارد و نمایشگاه از ساعت 9 صبح تا 20 شب پذیرای علاقه‌مندان کتاب است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه برگزاری ایستگاه نقاشی، نقد و بررسی کتاب است، افزود: با توجه به حضور اداره کل کتابخانه عمومی استان در این نمایشگاه علاقه‌مندان می‌توانند با ارائه کارت شناسایی به صورت رایگان عضو کتابخانه‌های استان شوند و به صورت رایگان از کتابخانه‌های سراسر استان استفاده کنند.

وی افزود: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی است تا مردم با حضور در این نمایشگاه‌ها ضمن در جریان قرار گرفتن عناوین جدید چاپ شده ناشران استان کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند.

عشریه با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است،گفت  : همکاری ناشران و دانشگاه‌ها زمینه‌ساز برپایی نمایشگاه‌های تخصصی خوبی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود تمام وسایل ارتباط جمعی کتاب هنوز جایگاه خود را در بین مردم دارد، افزود: کتاب پیش زمینه پیشرفت در همه هنرها است، بنابراین بیشتر از کالاهای فرهنگی دیگر نیاز به تبلیغ دارد و صداو سیما باید بیشتر در این بخش دغدغه داشته باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری از لغو نمایشگاه سراسری کتاب در استان به‌دلیل کمبود بودجه خبر داد و گفت: در نمایشگاه کتاب ساری از کتاب‌های فریادهای خاموش و روز نگاشت تنهایی اثر عماد افروغ رونمایی می‌شود.

وی رونمایی از چندین کتاب، تجلیل از برترین‌های جام باشگاه‌های کتاب ساری، افتتاح کتابخانه سیار روستایی و کتابخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، زنگ کتاب و کتابخوانی، اجرای طرح تعویض کتاب‌های خاک خورده، تجلیل از فعالان حوزه نشر، برپایی ایستگاه نقاشی، برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب و کارگاه کتاب‌سازی را از مهم‌ترین برنامه‌ها همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در ساری اعلام کرد.

عشریه بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی تأکید کرد و ادامه داد: ارتقای شاخص‌های مطالعه نیازمند بسیج همگانی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری گفت: مردم نیز باید با توجه بیشتر به کتاب به عنوان یکی از نیازهای توسعه فرهنگی علاوه بر ارتقای سطح آگاهی و بصیرت خود به ارتقای شاخص‌های سرانه مطالعه کمک کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز