خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

نمایشگاه کتاب تبریز شاخص‌ترین نمایشگاه در میان نمایشگاه‌های کتاب استانی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۷۱

مهر ماه در تبریز، کتاب و کتابخوانی را در اذهان مشتاقان علم و فرهنگ تداعی می‌کند و جایگاه نمایشگاه کتاب به عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی در عرصه فرهنگ استان تثبیت شده است.

ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: نمایشگاه کتاب تبریز شاخص‌ترین نمایشگاه در میان نمایشگاه‌های کتاب استانی است.
به گزارش خبرنگار ایلنا علی داننده در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با اشاره به تقارن شروع سال تحصیلی و برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: مهرماه سرآغاز تحولی بنیادین برای تربیت انسان‌هایی متعهد است و این امر محقق نمی‌شود، مگر مطالعه، کار هر روز مردمان جامعه شود و در این میان برگزاری نمایشگاه کتاب، فرصت مناسبی برای ترویج کتاب و کتابخوانی، ‌و پاسخی اقناع کننده به نیاز دانش آموزان، طلاب، دانشجویان و اساتید است.
وی افزود: خوشبختانه مهر ماه در تبریز، کتاب و کتابخوانی را در اذهان مشتاقان علم و فرهنگ تداعی می‌کند و جایگاه نمایشگاه کتاب به عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی در عرصه فرهنگ استان تثبیت شده است.
داننده گفت: نمایشگاه کتاب تبریز بعد از نمایشگاه کتاب تهران برجسته‌ترین نمایشگاه کتاب در بین نمایشگاه‌های کتاب استانی است و برگزاری چندین دورهٔ متوالی این نمایشگاه نشانگر عزم عمومی برای بسط فرهنگ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و زمان مناسب برگزاری این نمایشگاه که همزمان با آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌هاست و همچنین مکان مناسب و حضور ناشران استانی و کشوری و بین‌المللی بر قدر و اهمیت این نمایشگاه می‌افزاید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ارائه‌ ۷ میلیارد ریال بن کتاب در طول برگزاری این نمایشگاه خبر داد و گفت: این مقدار بن، به اشخاص ارائه می‌شود و نهادهای فرهنگی و علمی به صورت جداگانه از این نمایشگاه خرید می‌کنند.
وی حضور بیش از ۸۰۰ ناشر از سراسر کشور و همچنین ۱۶ نمایندگی ناشرین خارجی را نشان دهنده‌رغبت ناشران به حضور در این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: استقبال علاقمندان به مطالعه و حضور گسترده اصحاب فرهنگ و ادب باعثرونق بیشتر نمایشگاه و ایجاد انگیزهٔ مضاعف در مولفان و ناشران خواهد شد.
براساس این گزارش یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهرماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی این شهر برپاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز