خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت فرهنگی شهرداری ساری مطرح کرد:

لزوم نقش آفرینی رسانه در تبیین فرهنگ شهر و شهروندی

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۴۳۷

سرپرست معاونت فرهنگی شهرداری ساری گفت: بدون تردید رسانه ها نقش بسیار مهمی در آگاه سازی همگانی در زمینه حقوق و فرهنگ شهروندی و ترویج آن دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمد محبوب در کارگروه رسانه با بیان اینکه رسانه ها در همراه نمودن شهروندان در پیشبرد اهداف شهرداری نقش موثری دارند، بر ضرورت نقش آفرینی رسانه ها درمدیریت فرهنگی شهرداری و تبیین فرهنگ و حقوق شهر و شهروندی تاکید کرد.

وی به نقش اثر گذار رسانه ها به عنوان زبان گویای مردم دربیان مشکلات و دغدغه های موجود اشاره کرد و افزود: نقش رسانه ها با این جایگاه به ویژه در مدیریت شهری به دلیل ارتباط مستقیم خدمات شهری با آسایش مردم، اثرگذار تر است.

سرپرست معاونت فرهنگی شهرداری ساری ،گفت: رسانه‌ها به‌ویژه مطبوعات با اتکا به ظرفیت‌های خود می‌توانند به تشریح و تبیین خدمات مدیریت شهری پرداخته و شهروندان را در پیشبرد اهداف شهرداری، با این مجموعه هماهنگ و همراه کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد برنامه ریزی معاونت فرهنگی شهرداری، بستر سازی و تحول در فرهنگ شهروندی  و افزایش مشارکت شهروندی است، گفت: در صورتی که مدیران شهری بتوانند از ظرفیت رسانه ها به شکل درست بهره گیری کنند، حل مشکلات و چالش ها  با سرعت بیشتری تحقق خواهد یافت.

محبوب افزود: اولویت های فرهنگی شهرداری ساری  در فرهنگ شهروندی، سلامت، ورزش، تفریح و شادی، آموزش مهارت عمومی زندگی و نمادهای دینی و انقلابی است که هم اکنون در حال اجراست.

وی با تاکید بر اینکه در کارگروه رسانه،  نقش رسانه در ساماندهی و جهت‌دهی یک حرکت هنجارساز و حساس کردن مردم برای آینده خود و شهرشان بی بدیل است، ادامه داد: داشتن زندگی بهتر و شهری ایده ال، نیازمند جهت‌دهی افکار عمومی و آگاه سازی  مردم نسبت به حقوق و مسئولیت شان از طریق رسانه ها است.

سرپرست معاونت فرهنگی شهرداری ساری با بیان اینکه مدیریت شهری برای تعامل و همکاری با رسانه‌ها در حوزه فرهنگی اجتماعی جلسات منظمی را تحت عنوان کارگروه رسانه ‌با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران خواهد داشت،گفت:  با تعامل سازنده و کارآمد با رسانه‌ها، میتوان به شکوفایی توسعه پایدار شهری دست یافت زیرا این رسانه‌ها هستند که در اکثر مواقع افکار عمومی ‌را مدیریت کرده و به چالش می‌کشند.

در این نشست نظرات و پیشنهادات از سوی رسانه ها در امور فرهنگی شهرداری ارائه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز