خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور:

دولت تدبیروامید،تحول و همگرایی را تاحد زیادی ارتقا داد

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۲۹۸

معاون توسعه آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت:باید با ایجاد روحیه ملی به توسعه و پیشرفت امید داشت و مثبت اندیشی، رسیدن به اتّکا نفس، شکر نعمت ها از گام های اول پیشرفت و تحرک کشور است و از دامن زدن به انتظارات غیرواقعی خودداری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر،معاون توسعه آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در گردهمایی بزرگ حامیان اصلاحات و اعتدال در شهرستان بهشهر اظهار کرد:مطالعات متعدد در کشور نشان می دهد که تلقی ما از مشکلات و نارسایی ها در حوزه های مختلف بسیار منفی تر از واقعیت موجود است.

محمدرضا واعظ مهدوی گفت: رشد شاخص توسعه انسانی ایران در سال های1990 تا 2017، 1.76 درصد بوددرحالی که میانگین رشد کشورهای با مدیریت انسانی بالا 0.76 و میانگین رشد کشورهای جهانی 0.74 بود.

وی سیستم تبلیغاتی(مطبوعات، صداوسیما)، شبکه های تبلیغات خارجی و تخریب در زمان انتخابات را از عواملی برشمرد که ما را به دام منفی گرایی می کشاند.
معاون توسعه آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت:انسان منفی گرا و ناامید، نمی تواند انسانی توسعه گرا باشد و یادآوری موفّقیّت ها جزو راهبردهای اصلی مدیریت است.
واعظ مهدوی به انواع سرمایه اشاره کرد و افزود: عمده تلاش کشورها در قرن 19 برای کسب سرمایه های فیزیکی بود، سرمایه های انسانی شامل سواد، دانش،سلامتی و تخصص، سرمایه های اجتماعی شامل اعتبار،نشاط، امیدبه آینده، خوش بینی و اعتماد به یکدیگر است.
وی ادامه داد:انرژی منفی در حقیقت امکان رشد و پیشرفت ما را می گیرد و در فعالیت ها باید مراقب باشیم؛ در محیط کار، فعّالیت سیاسی و انتخاباتی باید امید داشت و برای ارتقای امید و انگیزه بایست نسبت به کارها و موفقیت ها آگاهی و تسلط داشت.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بهبود سیاست و روابط خارجی یکی از اقدامات مهم دولت تدبیر وامید است؛ در گذشته چندین قطعنامه علیه ما صادرشده بود و ایران در معرض یک تهاجم بین المللی و وفاق علیه ما قرار داشت اما امروز از آن انزوای سیاست خارجی خارج شدیم و گام های بزرگی در این حوزه برداشته شد.
محمدرضا واعظ مهدوی کاهش شاخص تورم از 43 درصد به یک رقمی، طرح تحول سلامت، وفاق و همدلی در کشور را از اقدامات مهم این دولت برشمرد و اضافه کرد:شکر، یادآوری نعمت وموفقیت ها برای پیشرفت کار، امیدبه آینده و تحول بسیار اهمیت دارد
وی ادامه داد:دولت تدبیر وامید،تحول و همگرایی، سرمایه اجتماعی و ارتباط میان مردم ودولت را تا حد زیادی ارتقا داد و با روی کارآمدنش، نیروهایی را که توان اجرایی خوبی یا توان نسبی داشتند، تغییر نداد.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت:افزایش تولید وصادرات نفت، رشد علمی 14 درصدی ایران که در پایگاه اطلاعاتی جهان اسلام منتشر شد، افزایش شرکت های دانش بنیان از 30 شرکت به بیش از 8 هزار شرکت دانش بنیان، کاهش ایران هراسی،رشد صادرات غیرنفتی، تعامل در اقتصاد و افزایش 9 میلیون تنی ظرفیت پتروشیمی از اقدامات مهم دیگر دولت تدبیر وامید است.
واعظ مهدوی اظهار کرد:باید با ایجاد روحیه ملی به توسعه و پیشرفت امید داشت و مثبت اندیشی، رسیدن به اتّکا نفس، شکر نعمت ها از گام های اول پیشرفت و تحرک کشور است و از دامن زدن به انتظارات غیرواقعی خودداری شود.
وی با بیان اینکه نسبت بین انتظارات و امکانات باید همواره کوچکتر ویا مساوی یک باشد، ادامه داد:اگر انتظارات از امکانات بیشتر باشد، احساس تعارض، اضطراب، تشویش و نارضایتی را ایجاد می کند.
.این فعال سیاسی گفت:جریان کشور روی یک خط منطقی قرار گرفت و برخی مشکلات گذشته قابل حل و کشور روبه پیشرفت،شادابی و نشاط قرار دارد.
.واعظ مهدوی اضافه کرد:در فعالیت های انتخاباتی در جهت آراء  و انتخاب درست اگاهی دهیم و این مقطع انتخاباتی، زمانِ تحرّک سیاسی باشد نه مقطع اختلاف و یا حذف افراد
وی ادامه داد:در رقابت های انتخاباتی، اخلاق و مصلحت کشور را ملاک قرار دهیم و همانند جامعه ی توسعه خواه و توسعه گرا با اراده ، آینده نگری و با انگیزه برای آینده تلاش کنیم.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز