خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری کردستان مطرح کرد:

ساماندهی مبادلات مرزی، موجب توسعه اقتصادی کشور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۴۰۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با اشاره به رویکرد صادرات محور مبادلات مرزی، اظهار داشت: ساماندهی مبادلات مرزی، موجب توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسین فیروزی با بیان این مطلب گفت: ساماندهی مبادلات مرزی در کردستان علاوه بر ایجاد اشتغال و ارتقاء سطح معیشت مرزنشینان استان، با توجه به رویکرد صادرات محور آن، موجب افزایش تولید و توسعه اقتصادی در کل کشور می‌شود. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید توصیفی واقع بینانه و علمی از موضوع مبادلات مرزی داشته باشیم و با ارائه آمار و ارقام صحیح، وضعیت مبادلات مرزی را تدوین کنیم تا به تحلیلی واقع بینانه و علمی دست پیدا کنیم و نهایتا به پویایی مبادلات مرزی برسیم. 

فیروزی با یادآوری اینکه مرز فرصت بزرگی برای ایجاد رونق اقتصادی است، خواستار آسیب شناسی دقیق دلایل عدم جذب سهمیه ارزی سال‌های ۹۴ و ۹۵ توسط تعاونی‌های مرزنشینان کردستان شد. 

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌های مرزنشینان با معافیت گمرکی ۳۰ درصدی، یارای رقابت با تجار حرفه‌ای را ندارند، اظهار داشت: ما خواستار افزایش سهمیه واردات کشور نیستیم بلکه خواست ما افزایش سهمیه تعاونی‌های مرزنشینان استان، از سهمیه واردات کشور است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ضمن تاکید بر اینکه باید تعاونی‌های مرزنشینان کارآمد و اثربخش داشته باشیم افزود: لازم است در هر کدام از شهرستان‌های مرزی استان یکی از تعاونی‌ها به عنوان تعاونی مادر انتخاب و سایر تعاونی‌ها در آن ادغام شوند. 

وی در این خصوص اضافه کرد: ما می‌خواهیم وضعیت تعاونی‌های مرزنشینان استان، از وضعیت موجود به وضعیت بهره ور، کارآمد و هرچه مطلوب‌تر تغییر پیدا کنند. 

فیروزی همچنین خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم معیشت مرزنشینان ارتقا پیدا کند، تولید رونق یابد و سرمایه گذاری‌ها سرعت پیدا کند، باید از سکوهای صادراتی که همان مرزهای رسمی استان هستند، به خوبی بهره بگیریم. 

وی در بخش دیگری از این جلسه بر اهمیت فعالیت شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان تاکید و اظهار داشت: نتیجه تمام فعالیت‌های بخش‌های مختلف اقتصادی استان در شاخص کلان میزان صادرات نمود می‌یابد و ما باید در ارتقا این شاخص کلان، تمام تلاش خود را به کار ببندیم. 

معاون‌اقتصادی استاندار کردستان در پایان از مدیران ذیربط و اعضای جلسه‌خواست توجه به ساماندهی مبادلات مرزی را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز