خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور:

فضای مجازی در جامعه امروزه باید مدیریت شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۳۳۵

معاون پیش گیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور گفت: امروزه جایگاه خانواده به دلیل تحولات شتابنده دستخوش تغییر شد و شاهد ضعف جایگاه نظارت های اجتماعی در سطح خانواده هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ،  معاون پیش گیری از آسیب های اجتماعی  بهزیستی کشور شب گذشته  در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی ، فرهنگی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی  اظهار کرد: دفتر پیش گیری از آسیب های اجتماعی  هم با آسیب دیدگان سروکار دارد و هم با افرادی که در معرض آسیب قرار دارند ؛ حل مسائل اجتماعی دغدغه مقام معظم رهبری است و امروزه تمام نهادهای ذیربط بسیج شدد تا سهمی در حل مسائل اجتماعی داشته باشند.
شیرین احمدنیا به ابعاد جسمانی ، روانی و اجتماعی اشاره و اضافه کرد: بعد سوم یعنی سلامت اجتماعی با عنوان سرمایه اجتماعی یاد می شود و عناصر اصلی آن ایجاد اعتماد، جلب مشارکت و مسئولیت اجتماعی است.
وی ادامه داد: امروزه جایگاه خانواده به دلیل تحولات شتابنده دستخوش تغییر شد و شاهد ضعف جایگاه نظارت های اجتماعی در سطح خانواده هستیم.
معاون پیش گیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور گسترش نگاه اجتماعی را یکی از برنامه های راهبردی جدید دفتر پیش گیری از آسیب های اجتماعی برشمرد و افزود: در تلاشیم تا دامنه فعالیت ها را در ابعاد اجتماعی گسترش و نگاه جامعه شناختی را تسری دهیم.
احمد نیا توسعه محلی در محلات شهری و روستایی برنامه ی مهم دیگر در راستای شناسایی و فعال کردن و توانمند سازی مردم برشمرد تا مسئولیت رسیدگی ، پیش گیری و مقابله با آسیب ها به مردم بسپاریم.
وی طرح سرمایه اجتماعی و ارتباطات سالم را یکی دیگر از برنامه های برشمرد و ادامه داد: دفتر پیش گیری از آسیب های اجتماعی با عموم جامعه سروکار دارد و به دنبال ارتقای مسئولیت اجتماعی است.
این مقام مسئول کمک مردمی را شرط اساسی در پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی برشمرد که بهره گیری از ظرفیت دانشگاهی در این برنامه قرار دارد.
احمدنیا گفت: فضای مجازی در جامعه امروزه باید مدیریت شود تا توسعه تکنولوژی اطلاعاتی و ارتباطاتی جامعه را با مشکل مواجه نکند و ما به دنبال ارتقای نظارت های اجتماعی، خانوادگی و محلی هستیم که با افزایش دانش و توانمندی ها بتوان نقش تشکل های مردمی در شهر و روستا را در چارچوب تقسیم کار ملی و افزایش مشارکت های اجتماعی پررنگ کرد.
وی به همکاری پلیس فتا برای راه اندازی کارگاه های آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: فضای مجازی  به مدیریت درست نیاز دارد تا از ان سوء استفاده نشود و با ارتقای سطح سواد رسانه ای و کاهش فاصله بین نسلی بتوانیم آن نظارتی که خانواده می بایست انجام دهد را تحقق بخشیم.
معاون پیش گیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور سبک زندگی سالم خانوادگی را از برنامه های دیگر برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به گسترش ارتباطات رسانه ای مدرن هنجارهای جدیدی در جامعه شکل می گیرد  و باید سیاست های جدید را پیش بینی و الگوهای جدید تعامل بین زوجین را شناسایی کرد.
احمدنیا به 4 مرحله آموزش و توانمندسازی افراد در دوران پیش از ازدواج، پس از ازدواج، پس از فرزندآوری و بعد از متارکه یا فوت همسر اشاره و اضافه کرد: با فرزند آوری الگوهای رفتاری درون نسلی به بین نسلی تغییر می یابد و بایست الگوهای رفتاری سالم شکل بگیرد.
وی ادامه داد: از ظرفیت رسانه تصویری نیز برای نمایش سبک زندگی سالم استفاده می شود.
 
این مقام مسئول به طرح توسعه محلی اشاره کرد و افزود:  تاسیس و راه اندازی پایگاه های سلامت روانی و اجتماعی و حمایت های ویژه برای پایگاه های جدید از برنامه های دیگر دفتر پیش گیری از آسیب های اجتماعی است تا با شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه  و حمایت گیری از مردم  میزان تعهد و مسئولیت پذیری ارتقا یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز