خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران تا کید کرد:

در تمام پروژه‌ها روح اقتصاد مقاومتی حاکم باشد

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۲۵۴

طالبی گفت: باید در تمام پروژه‌ها روح اقتصاد مقاومتی حاکم باشد و طرح‌هایی که در اقتصاد مقامتی مطرح می‌شوند دارای اعتبار جدید نخواهند بود.

به گزارش ایلنا از ساری، اصغر طالبی اتویی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان میاندورود، اظهار داشت: رشد اقتصادی در هر جامعه  نقش مهمی دارد به طوری که رشد اقتصادی در کشور در ابتدای دولت منفی 6.8 بوده اما اکنون به 2 تا 3 درصد مثبت رسیده است.

وی افزود: 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای انجام پروژه‌های عمرانی دارای موافقتنامه و 2 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های ملی در استان داریم که  مجموع این اعتبارات بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان می‌شود.

دبیر کارگروه اقتصادی مقاومتی مازندران یادآور شد: با این اعتبارات بدون در نظر گرفتن تورم, 10 الی 12 سال برای اتمام این پروژه‌ها زمان  نیاز است.

طالبی بیان داشت: اکنون در کشور 100 میلیارد متر مکعب آب مصرف می‌شود که 97 درصد آن مربوط به کشاورز ی بوده که 60 درصد منابع زیرزمینی و 40 درصد سطحی است و با توجه به وجود چاه‌های غیرمجاز باید در استان و شهرستان این چاه‌ها باید بسته شوند زیرا در آینده برای تامین آب دچار مشکل می‌شویم.

قائم مقام برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: در کشور هشت هزار واحد صنعتی دارای پیشرفت بالای 60 درصد بوده و 73 هزار میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز بوده که سهم مازندران 480 میلیارد تومان است.

طالبی تصریح کرد: باید در تمام پروژه‌ها روح اقتصاد مقاومتی حاکم باشد و طرح‌هایی که در اقتصاد مقامتی مطرح می‌شوند دارای اعتبار جدید نخواهند بود.

وی با بیان اینکه دولت تلاش دارد مشکلاتی که بر سر راه  تولید قرار دارند را شناسایی و رفع کند, افزود: پنجره  واحد در استان  تشکیل که  همه  بخش‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران می‌توانند برای اجرای طرح‌های خود در زمینه  اقتصادی به دولت در اجرا کمک کنند.

دبیر کارگروه هماهنگی امور اقتصاد مقاومتی مازندران گفت: آنچه مورد تاکید بوده آن است که مسیر باید به  درستی مشخص شده و اقدامات  پایش شده و طرح‌های مهم اولویت بندی شوند.

طالبی تصریح کرد: 12 برنامه و 57 طرح در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان تعریف شده که باید در این زمینه پروژه‌های عمرانی اقتصاد مقاومتی تعریف که شهرستان‌ها باید از ظرفیت ملی و استانی برای اجرای طرح‌های خود استفاده کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز