خبرگزاری کار ایران

شهردار بهشهر:

بازآفرینی بناهای تاریخی آرمان مدیریت شهری می باشد/ثبت 30 اثر تاریخی بهشهر

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۷۹۶

شهردار بهشهر گفت: بازآفرینی بناهای تاریخی می تواند به عنوان قطب گردشگری و توسعه سرمایه و همچنین چرخه اقتصادی مهمی برای جوانان این شهر محسوب شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، شهردار بهشهر در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ثبت 30 اثر تاریخی بهشهر اظهار داشت:بازآفرینی بناهای تاریخی می تواند به عنوان قطب گردشگری و توسعه سرمایه و همچنین چرخه اقتصادی مهمی برای جوانان این شهر محسوب شود که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفت.

حمید آزموده از امادگی شهرداری جهت تخلیه کاخ چهلستون با حفظ مالکیت و پذیرفتن تعدادی شرایط اضافه کرد: کاخ چهلستون قابلیت تبدیل به موزه ای جهت به نمایش گذاشتن اثار مکشوفه تاریخی ، اسناد ارزشمند و یا موزه مردم شناسی مربوط به اشرف البلاد را داراست اما تحقق این موضوع به فضای مناسب برای بخش اداری شهرداری نیازمند است.
وی با اشاره به افزایش 45 درصدی بازدیدکنندگان از باغ شاه عباسی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته  ادامه داد :  این باغ با قابلیت بالا که جزو باغ های هفت گانه ایرانی محسوب می شود با پیوستن به ارتفاعات جنوبی سالارتپه ، فضای آن به 35 هکتار افزایش می یابد که با تعبیه پل های معلق و سایر امکانات تفریحی به توسعه  تفریحی و اقتصادی منطقه کمک می کند.
شهردار بهشهر در پایان گفت: علاوه بر این ، احیا و ساماندهی کاخ چشمه عمارت با نظارت و مالکیت میراث پذیرفتیم تا ضمن احیا و محوطه سازی فضا با معیارهای زمان صفوی در جهت جذب گردشگر گام برداریم چرا که بازآفرینی بناهای تاریخی آرمان مدیریت  شهری ما می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز