خبرگزاری کار ایران

در ۵ ماه نخست سال ۹۴ صورت گرفته است

بلژیکی‌ها، همچنان پیشتاز بازدید از بناهای تاریخی کاشان

مسوول کمیته استخراج و پردازش آمار و اطلاعات کاشان اظهار داشت: از میان گردشگران خارجی که از ۷۶ کشور جهان وارد شهرستان کاشان شده‌اند، بلژیکی‌ها با سه هزار گردشگر به عنوان بیشترین بازدیدکنندگان از باغ فین کاشان را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان علیرضا عبدالله‌زاده گفت: در پنج ماه نخست امسال، ۱۴هزار و ۳۱۴ گردشگر خارجی از ۷۶ کشور جهان از مجموعه جهانی باغ تاریخی فین دیدن کردند که از این تعداد گردشگر خارجی ۳ هزار بلژیکی به عنوان بیشترین بازدیدکنندگان از باغ فین کاشان بوده‌اند.

دبیر کمیته گردشگری الکترونیک شهرستان تاکید کرد: بلژیک (۳۰۴۵ گردشگر)، ایتالیا (۱۰۸۲ گردشگر)، آلمان (۱۶۸۳ گردشگر)، فرانسه (۱۴۶۲ گردشگر)، چین (۱۰۳۲ گردشگر)، هلند (۵۲۹ گردشگر)، اسپانیا (۵۶۵ گردشگر)، آمریکا (۳۶۹ گردشگر)، اتریش (۳۲۲ گردشگر) و سوییس (۳۱۳ گردشگر) به ترتیب بیشترین آمار بازدیدکنندگان از مجموعه جهانی باغ تاریخی فین را به خود اختصاص داده‌اند.

عبدالله‌زاده، ادامه داد: از بین این گردشگران آلمان (۷۳ گردشگر)، ایتالیا (۶۲ گردشگر) و فرانسه (۵۰ گردشگر) بیشترین بازدید را از موزه ملی کاشان داشته‌اند.

در ادامه به پیوست سایر جزئیات آماری بازدید کنندگان خارجی از مجموعه جهانی باغ فین جهت مطالعه علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

قابل توجه است که کاشان دارای بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که از این تعداد تاکنون ۳۱۸ بنای تاریخی شامل ۸۵ خانه، ۳۷ بقعه متبرکه، ۲۰ تپه و محوطه باستانی، ۲۸ آب انبار، ۱۷ کاروانسرا، قلعه و تیمچه، ۷ حمام، ۳۱ مسجد و ۹۱اثر از سایر بناهای شهرستان کاشان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

باغ تاریخی فین کاشان در سال ۱۳۹۰ به همراه هشت باغ دیگر به عنوان باغ ایرانی در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسید.

کد خبر : ۳۱۰۱۳۲