خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

اجرای 210 برنامه فرهنگی و هنری در هفته قرآن و عترت

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۰۵۷

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران ، اظهار داشت: نمایشگاه قرآن و عترت15 تا21اسفند جاری در مجتمع فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران برپا و همزمان در سراسر شهرهای مازندران با اجرای بیش از 210برنامه فرهنگی هنری در حال اجرا می شود.

به گزارش ایلنا، احد جاودانی در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردها ی قرآنی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت، این نمایشگاه برای نخستین بار توسط معاونت قرآن و عترت برای هشت استان طراحی شد که در 6 استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مازندران از جمله استان هایی است که نمایشگاه دستاوردهای قرآن وعترت در آن اجرا شد، افزود:  نمایشگاه  قرآن و عترت15 تا21اسفند جاری  در مجتمع فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران برپا و همزمان  در سراسر شهرهای مازندران با اجرای بیش از 210برنامه فرهنگی هنری برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران ، با اشاره به اینکه این جشنواره با برنامه های مختلف در حوزه فرهنگ و هنر وادبیات بااستفاده از آموزه های قرآن برپاست ، گفت:جشنواره فیلم نامه نویسی ، قصه گویی قرآن و عترت، نمایشنامه نویسی، نمایشگاههای قرآنی ، تجلیل از فعالان قرآن و عترت و همایش علمی و پژوهشی با موضوع قرآن و عترت در این جشنواره از جمله عناوین برنامه های این جشنواره  به شمار می آید

جاودانی با اعلام اینکه این نمایشگاه از 30 غرفه با موضوع علوم و قرآنی و آثار هنری نشات گرفته از آموزه های قرانی است،  افزود: این نمایشگاه با هدف سوق دادن حوزه فرهنگ و هنر در تولید محتوای آموزه های قرآنی ، معرفی عملکرد قرآنی استان، دسترسی آسان عرضه محصولات قرآنی، معرفی فعالیت های قرآن و عترت در فضای مجازی، برپا شده است.

وی در ادامه به برگزاری همایش قرآن پژوهی طبری با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران و دانشکده الهیات دانشگاه مازندران در 18 اسفند جاری خبر داد و عنوان کرد: این همایش در دو نوبت صبح و بعدازظهر با تجلیل از دوشخصیت قرآن پژوه مطرح جهان اسلام ،آیت الله  جوادی آملی  و دکتر محمد باقر حجتی در دانشگاه مازندران برگزار می شود.

جاودانی با بیان اینکه جشنواره قرآن و عترت همزمان  با استقبال خوب کانون فرهنگی مساجد در برخی از روستاههای مازندران اجرا می شود، گفت:  امروز تجلیل از حافظان قرآن کانون امام جعفر صادق (ع) در شهرستان قائمشهر صورت می گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران ،افزود: اداره کل اوقاف و امورخیریه استان، مدیریت حوزه علمیه استان، اداره تبلیغات اسلامی ساری، یگان ویژه فرماندهی انتظامی استان، بسیج هنرمندان استان، اداره کل آموزش و پرورش استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در نمایشگاه دستاوردهای قرآن و عترت مازندران مشارکت دارند.

وی افزود: در حوزه رسانه نیز از5 گزارش برگزیده خبری و عکاسی در حوزه جشنواره قرآن و عترت  تجلیل بعمل می آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز