خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی انقلاب اسلامی شهرستان آمل:

پیشگیری بهترین راهکار کاهش سرقت است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۵۰۵

متاسفانه افزایش آمار سرقت‌های کلان و خرد، در چند سال اخیر نه تنها موجب آزار جامعه شده بلکه به عنوان جرمی اقتصادی ضررهای زیادی به پایه‌های اقتصاد وارد کرده است.

دادستان آمل گفت: با توجه به نرخ تورم، بیکاری و مشکلات اقتصادی مهم‌ترین انگیزه در بحثتامین مالی بوده که فرد را وادار به انجام چنین جرمی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی طالبی درجلسه شورای پیشگیری از سرقت که درفرمانداری آمل برگزارشد گفت: متاسفانه افزایش آمار سرقت‌های کلان و خرد، در چند سال اخیر نه تنها موجب آزار جامعه شده بلکه به عنوان جرمی اقتصادی ضررهای زیادی به پایه‌های اقتصاد وارد کرده است.

وی نیاز مالی و عادت مجرم را بیشترین علت ارتکاب به این جرم در جامعه عنوان و تصریح کرد: با توجه به نرخ تورم، بیکاری و مشکلات اقتصادی مهم‌ترین انگیزه در بحثتامین مالی بوده که فرد را وادار به انجام چنین جرمی می‌کند.

دادستان آمل ادامه داد: در تامین نیاز مالی دو مقوله نیاز واقعی و نیاز کاذب وجود دارد که در نیاز واقعی فرد درآمد پولی ندارد که مرتکب سرقت می‌شود اما در نیاز کاذب فرد به دنبال تامین نیاز کاذب خود مانند خرید مواد مخدر بوده که این بیشترین جرمی است که توسط معتادان انجام می‌گیرد.

طالبی خاطرنشان کرد: پایمال شدن حقوق دیگران، تغییر ارزش‌ها و هنجار‌ها و برهم خوردن نظم و امنیت جامعه از چالش‌های فرهنگی اجتماعی سرقت است.

دادستان آمل تاکید کرد: زمینه های بیکاری درجامعه شیوع پیداکند شاهد انواع جرائم درشهرستان خواهیم بود که نمونه آن بزه سرقت است.

وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل سرقت ضعف مبانی اعتقادی ودینی است یادآورشد: اگر ضعف دینی درجامعه باشد وبه حلال وحرام توجه نداشته باشیم وخیلی راحت از گذرآن بگذریم فرزند خانواده راتحت تاثیر قرار می دهد.

دادستان آمل تصریح کرد: امروز اعتیاد عاملی برای سرقت درجامعه است وباید چاره اندیشی شود تا نسبت به سرقت خودرو وسیم های برق اقداماتی صورت گیرد.

طالبی اظهارداشت: دستگاه قضائی و پلیس به دنبال این هستند که با دادن آگاهی به مردم در پیشگیری از سرقت گامی رابردارند وباید همه دست بدست هم بدهیم تا شهری ایمن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اکثریت سرقت ها توسط ماشین های نو که پلاک ندارند صورت می گیرد یادآورشد: هرگونه خودرو وموتورسیکلت که فاقد پلاک هستند توسط عوامل راهور به پارکینگ منتقل شوند.

دادستان آمل، با تاکید بر اینکه باید جلوی زمینه شکل‌گیری سرقت گرفته شود، گفت: سارق اول حاصل یک سرقت را محاسبه و بعد اقدام به آن می‌کند پس اگر منفعت نداشته باشد اقدام به چنین کاری نمی‌کند.

وی با بیان اینکه پیشگیری بهترین راهکار کاهش سرقت است، گفت: باید علل و عوامل این جرم شناسایی و در راستای رفع آن تلاش عملی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز