خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خبرداد:

ارائه خدمات امدادی به ۲۵ هزار نفر در سواحل مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۵۱۷

از آغاز طرح امداد و نجات ساحلی تاکنون، نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال‌احمر مازندران به بیش از ۲۵ هزار گردشگر ساحلی خدمات امدادی ارائه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: از آغاز طرح امداد و نجات ساحلی از ۱۳ خرداد ماه سال جاری تاکنون، نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال‌احمر مازندران به بیش از ۲۵ هزار گردشگر ساحلی خدمات امدادی ارائه کردند.

به گزارش ایلنا از ساری، مهدی ولی‌پور گفت: از آغاز طرح امداد و نجات ساحلی در ۱۳ خرداد ماه سال‌جاری تاکنون، نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان موفق شدند به بیش از ۲۵ هزار گردشگر ساحلی خدمات مورد نیاز را ارائه کنند.

وی ادامه داد: تیم‌های امدادی هلال‌احمر استان به ۵ هزار و ۴۵۲ نفر در محدوده داخل طرح‌های ساماندهی و به ۸ هزار و ۴۹ هزار نفر نیز در محدوده خارج از طرح خدمات امدادی لازم را ارائه کردند.

وی تصریح کرد: همچنین حدود ۱۳ هزار و ۲۷۲ هزار نفر نیز با مراجعه حضوری به پایگاه‌ها و پست‌های امداد ساحلی جمعیت هلال‌احمر استان خدمات موردنیاز را دریافت کردند.

ولی‌پور گفت: برای اجرای این طرح در مجموع ۱۱ هزار و ۵۸۴ نفر روز امدادگر و نجاتگر با به‌کارگیری ۳ هزار و ۱۵۸ دستگاه روز خودروی امدادی و آمبولانس در اجرای طرح امداد و نجات ساحلی مشارکت دارند.

وی افزود: در همین راستا طرح دیگری نیز با عنوان طرح «ایمنی و سلامت مسافران» به موازات طرح امداد و نجات ساحلی از سوی معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان در حال اجرا است که از آغاز اجرای این طرح در ۱۵ خرداد سال‌جاری تاکنون بیش از ۹۰ هزار گردشگر با مراجعه به پست‌های ایمنی و سلامت جوانان جمعیت هلال‌احمر استان خدمات لازم را دریافت کردند.

وی گفت: ۳ هزار گردشگر توسط تیم‌های گشت سحاب خدمت‌رسانی شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: توزیع ۴۵ هزار و ۳۵۸ هزار بروشور و بسته اطلاع‌رسانی و ارائه مشاوره‌های ایمنی و سلامت با هدف کاهش غریق در سواحل از جمله خدمات ارائه شده به گردشگران در قالب این طرح بوده است.

وی گفت: در مجموع با اجرای طرح‌های امداد و نجات ساحلی و ایمنی و سلامت مسافران تا‌کنون بیش از ۱۲۰ هزار گردشگر تابستانی از خدمات جمعیت هلال احمر استان بهره‌مند شدند.

ولی‌پور گفت: جمعیت هلال احمر استان علاوه بر حضور شبانه‌روزی در ۱۷ منطقه اجرای طرح ساماندهی دریا در ۴۶ منطقه غیرمجاز شنا نیز در مباحثپیشگیری و هشدار کمک کند زیرا بیشترین غرق‌شدن‌ها در مناطق ممنوعه و غیرمجاز اتفاق می‌افتد.

وی افزود: بر این ‌اساس در ۱۰۸ نقطه ممنوعه با گشت موتوری و استقرار نیروی پیاده در حد پیشگیری، هشدار و آشنا کردن مردم به منظور شنا نکردن در این مناطق کمک می‌کنیم و قرار است هزینه‌های آن از سوی استانداری تامین شود چرا که این ماموریت‌ها در فرایند خدمات جمعیت هلال احمر تعریف نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز