خبرگزاری کار ایران

در نشست فرماندارقائم شهر وسرمایه گذار ترک مطرح شد؛

احداثکارخانه کمپوست در شهرستان قائم شهر

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۰۶۱

روزانه ۲۰۰ تن زباله در شهرستان قائم شهر تولید می شود که علاوه بر خود زباله، شیرابه های آن نیز برای طبیعت و سلامتی مضر است.

فرماندار قائم شهر گفت: مشکل زباله جدی است و باید هرچه زودتر به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر " مهدی محمدی " در نشست با سرمایه گذار ترک پروژه احداثکارخانه کمپوست با بیان اینکه مشکل زباله جدی است و باید هرچه زودتر به سرانجام برسد اظهار داشت: روزانه ۲۰۰ تن زباله در شهرستان قائم شهر تولید می شود که علاوه بر خود زباله، شیرابه های آن نیز برای طبیعت و سلامتی مضر است.

وی افزود: علاوه بر قائم شهر، بالغ بر ۷۰ تن زباله در حوزه روستایی این شهرستان جمع آوری می شود که با احتساب شهرستانهای مجاور همچون جویبار، سیمرغ، سوادکوه شمالی و ساری این مقدار به ۷۰۰ تن نیز خواهد رسید.

فرماندار قائم شهر به اقدامات شهرستان بابل برای ایجاد کارخانه کمپوست زباله اشاره کرد و گفت: در این حوزه فعالیتهایی انجام شد اما چندان موفق نبودند که اگر این شهر هم به جمع شهرهای ذکر شده اضافه شود مقدار زباله به بالای هزار تن خواهد رسید.

محمدی با بیان اینکه در ترکیه بدلیل گرانی سوخت، محدودیت تردد نیز وجود دارد افزود: خوشبختانه در ایران این مشکل وجود ندارد و براحتی می توان زباله ها را به محل کارخانه منتقل کرد.

نماینده عالی دولت در قائمشهر همکاری همه جانبه همراه با صداقت و پشتوانه را لازمه انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران عنوان کرد و ادامه داد: اگر به نتیجه رسیدیم و جمع بندی حاصل شد کارشناسان حقوقی دوطرف مذاکره کننده کارهای اولیه را انجام خواهند داد.

وی اذعان داشت: با سرمایه گذاران زیادی در زمینه احداثکارخانه کمپوست مذاکره داشتیم که سعی میکنیم از میان این پیشنهادها بهترین را انتخاب کنیم تا کارخانه قائمشهر بعنوان پایلوت در استان مازندران راه اندازی شود.

محمدی افزود: قرار بود این طرح در مرکز استان توسط سرمایه گذار هلندی بعنوان پایلوت اجرا شود که بدلیل محدودیت اراضی، گران بودن قیمت زمین، مخالفت جدی ساکنین مجاور زمین و اینکه طرف های خارجی هم بدنبال حرفهایی بودن که عملی نشد این امر اجرایی نگردید.

فرماندار قائم شهر با تاکید بر اینکه بدنبال اتلاف وقت و هزینه اضافی برای سرمایه گذار نیستیم اظهار داشت: علت اجرایی نشدن پروژه این است که به جمع بندی مناسب نرسیدیم.

وی به اجرای این پروژه در شهر بزرگ تهران اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح در تهران با وجود انبوه زباله همچنان مشکلاتی از قبیل مخلوط شدن شیشه با کمپوست دارد که شاید در چند سال آینده حل شود و برای زمینهای زراعی آنجا قابل استفاده باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز