خبرگزاری کار ایران

برگزاری جلسه کمیته بهداشت حرفه ای صنایع چوب و کاغذ مازندران/ فعالیت ۶۰۰ کمیته حفاظت فنی در کارگاه های مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۴۲۳

جلسه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران همزمان با هفته کارگر و به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای برگزار شد.

به گزارش ایلنا، علی باقری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران صبح امروز در جلسه کمیته حفاظت فنی و بهداشت حرفه ای شرکت صنایع چوب و کاغذ که همزمان با هفته کارگر و روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: محیط کار سالم و ایمن حق بنیادین نیروی کار است که باید با همکاری و هم افزایی کارگر و کارفرما به بهترین نحو شکل بگیرد.

وی افزود: به موجب ماده ۹۳ قانون کار و به منظور جلب مشارکت کارگران و کارفرمایان و نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظتی و بهداشتی در محیط کار و پیشگیری از حوادث و بیماریها و حفظ و ارتقای سلامتی کارگران و سالم سازی محیط های کار، ‌در کارگاه‌های دارای حداقل ۲۵ نفر کارگر و همچنین برخی از کارگاه های پرمخاطره زیر 25 نفر که ضروری تشخیص داده شود، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار‌ تشکیل می شود.

باقری ادامه داد: این کمیته از افراد متخصص در زمینه حفاظت فنی و بهداشت حرفه‌ای و امور فنی کارگاه تشکیل می‌شود و در میان اعضاء فردی با عنوان مسئول حفاظت فردی که واجد شرایط و مورد تایید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد، نیر حضور دارد و وظیفه‌ اش برقراری ارتباط میان کمیته مذکور با کارفرما و اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی می باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: اعضای کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار شامل کارفرما یا نماینده تام الاختیار او ، نماینده شورای اسلامی کار یا نماینده کارگران کارگاه، مدیر فنی و در صورت نبودن او یکی از سراستادکاران کارگاه ، مسئول حفاظت فنی یا مسئول بهداشت حرفه ای می باشند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به وظایف ویژه کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار بیان کرد: از مهمترین وظایف کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار می توان به طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به کارفرما جهت رفع نواقص و سالم سازی محیط کار، همکاری و تشریک مساعی با کارشناسان بهداشت حرفه ای و بازرسان کار جهت اجرای مقررات حفاظتی و بهداشت کار می باشد.

سمانه نوری رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز  گفت : ۶۰۰ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه های مازندران فعالیت دارند.

وی با اشاره به انتظارات حوزه بازرسی کار اداره کل از کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در سطح استان، تصریح کرد: پایش مستمر وضعیت ایمنی، شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک و نظارت بر حسن اجرای مقررات و آیین نامه های حفاظت فنی مرتبط با فعالیت کارگاه از اقدامات ضروری این کمیته ها در کارگاه ها باید باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز