خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد؛

اجرای طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۰۲۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی در بخش‌های خصوصی و تعاونی در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی باقری درباره جزئیات طرح پرداخت حق بیمه بیکاران دهک‌های یک تا سوم درآمدی توسط دولت به کارفرمایان بخش خصوصی و تعاونی اظهار کرد: براساس تصمیم هیأت دولت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، در نظر دارد طرح پرداخت حق بیمه بیکاران به بنگاه‌های اقتصادی (بخش های خصوصی و تعاونی) را اجرا کند.

وی افزود: در این طرح کارجویانی که در سه دهک اول درآمدی قرار دارند و تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند، با ثبت‌نام در سامانه moshavegh.mcls.gov.ir و پس از استعلام از سامانه رفاه ایرانیان و احراز شرایط، در صورت جذب و اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی (بخش‌های خصوصی و تعاونی) از حمایت دولت با پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت یکسال بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: این طرح در مرحله آزمایشی در ۱۰ استان منتخب کشور از جمله استان مازندران اجرا می‌شود.

باقری خاطرنشان کرد: در طرح جدید دولت در صورت جذب و اشتغال کارجویان، بنگاه‌های اقتصادی از حمایت دولت با پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت یک سال بهره‌مند خواهند شد.

وی شرایط احراز نیروی کار جدید را متعلق به سه دهک اول درآمدی، تحت پوشش نبودن توسط سازمان ها و نهادهای حمایتی، فاقد منابع درآمد رسمی، فاقد مستمری بازنشستگی، دارای بعد خانوار جهار نفر به بالا، دارای سن ۱۸ تا ۴۵ سال (مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می شود) ثبت نام در سامانه و سوابق بیمه تأمین اجتماعی حداکثر ۳۶ ماه برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: در این طرح کارفرما باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور، دارای کد بیمه کارگاه، ثبت نام در سامانه، حق بیمه که وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما بعلاوه سه در صد سهم بیمه بیکاری ( جمعا به میزان ۲۳ در صد حداقل دستمزد تعیین شده سوی شورایعالی کار) است که در چارچوب این دستورالعمل به صورت ماهانه از سوی دولت (دستگاه هماهنگ کنند) به حساب کارفرما واریز می شود.

باقری گفت: کارگاه­ ها و مؤسسات خصوصی و تعاونی فعال موضوع ماده (۴) قانون کار و بند (۳) ماده (۲) قانون تأمین اجتماعی و یا کارگاه­های دارای مجوز فعالیت از سایر مراجع رسمی کشور و کارجویان دارای شرایط مذکور، با ثبت‌نام در سامانه moshavegh.mcls.gov.ir ، در صورت جذب و اشتغال در بنگاه اقتصادی (بخش‌های خصوصی و تعاونی) از حمایت دولت با پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما به کارفرمایان به مدت یکسال بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز