خبرگزاری کار ایران

نماینده بهشهر در گفت وگو با ایلنا عنوان کرد؛

شرق مازندران منطقه پر تنش آبی کشور/ اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان منابع بانکی به طرح های نیمه تمام آبی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۸۹۶

نماینده بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس با بیان اینکه شرق مازندران منطقه پر تنش آبی کشور است، گفت: با اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان منابع بانکی به طرح های نیمه تمام آبی مازندران بخش اعظمی از مشکلات حوزه آب برطرف خواهد شد.

غلامرضا شریعتی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مازندران اظهار کرد:  درسال‌های اخیر شاهد کاهش نزولات آسمانی هستیم و در کنار کاهش بارش باران، عدم‌مدیریت منابع آبی هم باعث کمبود شدید آب در مازندران شد که اگر بر روان آبها مدیریت می شد، می توانست تا حد بسیار بالایی از کمبود آب جلوگیری شود.

وی افزود:  شاید موضوع کم آبی با اقلیم‌ مازندران، برای مردم کشور  قابل باور نباشد، اما کمبود آب در استان مازندران وجود دارد و متاسفانه از سرمایه گذاری مناسب در سنوات طولانی در حوزه آب برخوردار نبودیم.

وی با اعلام  اینکه میانگین مهار آب‌ها در استان مازندران حدود ۱۲ درصد است، خاطرنشان کرد: این رقم در کشور بیش از ۵۰ درصد است.

نماینده مردم بهشهر،  نکا و گلوگاه در مجلس گفت: شرق استان مازندران براساس آنچه وزارت نیرو اعلام کرده از نقاط پرتنش و بحرانی در کشور است و  در این بخش و تنش آبی معادل با استان‌های کویری هستیم که در بخش سرمایه گذاری در زیر ساخت آب در طول سال‌های مختلف توجه نشد.

شریعتی افزود: مجلس یازدهم و مجمع نمایندگان و استاندار مازندران با توجه به مشکلات آبی در مازندران، مقوله مهار آب‌های سطحی را مورد توجه جدی قرار داده و با استفاده از ردیف قانونی و ماده ۵۶ تملک و همراهی بانک های کشور در بخش سرمایه گذاری در حوزه آب برنامه ریزی  مناسبی انجام  شد.

وی گفت: در این راستا  ۳ هزار میلیارد تومان از منابع بانک های دولتی برای طرح های نیمه تمام آبی استان مازندران اختصاص پیدا کرد که با عملیاتی شدن و تزریق به پروژه های نیمه تمام آبی و به خصوص سد گلورد در شرق مازندران که مأموریت بلند در بخش تامین آب شرب و کشاورزی را برعهده دارد، امیدواریم مشکلات بخش آب در این حوزه برطرف شود و همچنین اعتبارات خوبی به سد هراز و شهرهای گروه الف اختصاص داده خواهد شد.

نماینده مردم بهشهر،  نکا و گلوگاه در مجلس، شیوه نوین آبیاری را گامی مهم برای مدیریت منابع آبی دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه در نقطه پر تنش آبی کشور، در شرق مازندران قرار داریم، استفاده از تکنولوژی نوین کشاورزی بسیار مهم و حیاتی است.

به گفته شریعتی،  طرح های نوین و دانش بنیان کردن کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد که در این راستا در سال‌های اخیر توجه به خشکه کاری برنج و شالی اجرایی شده و نمونه خوبی برای اجراست و باید همه با هم با ترویج مدیریت منابع آبی تلاش کنیم.

وی افزور: منابع کشور محدود و سرمایه گذاری در حوزه آب کم است و باید در این بخش در کنار تزریق اعتبارات و منابع مالی، در مدیریت مصرف منابع آبی و استفاده از تکنولوژی نوین و شیوه های جدید آبیاری در بخش کشاورزی تلاش بیشتری انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز