خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

روستاییان می‌توانند برای صدور مجوز بوم‌گردی خانه‌های روستایی اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۷۸۲

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اعلام اینکه اهالی روستاهای بخش دودانگه می‌توانند اقدام به دریافت مجوز بوم‌گردی برای خانه‌های قدیمی خود کنند، گفت: صدور مجوز می‌تواند یک اتفاق خوب برای این منطقه و در اقتصاد آنها رقم زند.

به گزارش ایلنا، صادق برزگر در سفر شهرستانی استاندار به منطقه دودانگه ساری گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری شعارسال باید برای تحقق آن از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده تا بتوانیم مشکلات اقتصادی را در جامعه مرتفع کنیم.

وی با اعلام اینکه از ۴ روستای پرکوه، تلاوک، دامادکلا، کتریم و برج تاریخی رسکت بازدید صورت گرفت، مشکل عمده این ۴ روستا را عدم اجرای کامل طرح هادی و‌ گلایه‌مندی آنها عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران همچنین از دیگر مشکلات این روستاها را فرسوده بودن تمام لوله‌های آب شرب، شیرآلات، عدم لایروبی منبع‌های آب عنوان کرد.

برزگر با بیان اینکه مشکل مردم روستای کتریم آنتی دهی ضعیف تلفن همراه و در حوزه کشاورزی نبود جاده بین مزارع بود، افزود: در حوزه کشاورزی از سازمان جهاد کشاورزی مازندران انتظار کمک و رفع این مشکل را دارند.

وی همچنین مردم‌خواستار جابجایی ترانس برق در روستای تلاوک و رفع مشکل بافت روستا‌ شد.

وی با اشاره به بازدید از برج تاریخی رسکت، خاطرنشان کرد: در برنامه اعتبارات سال جاری مرمت این بنا اعتبار در نظر گرفته شد.

برزگر در خصوص حوزه گردشگری بخش دودانگه ساری، گفت: بخش دودانگه ظرفیت خوبی بخش دودانگه در گردشگری روستایی و خلاق دارد که با ساختار بومی این روستا همچنان توانست هویت روستایی خود را حفظ کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌های خوب در راستای ایجاد زیرساخت‌های اقامتی در این روستاها با تاکید بر بوم‌گردی وجود دارد.

وی با اشاره به نشست با شوراهای محل و دهیاران بخش دودانگه ساری، گفت: اهالی این روستاها می‌توانند اقدام به مجوز بوم‌گردی برای خانه.های قدیمی خود کنند که این امر می تواند یک اتفاق خوب برای این منطقه و اقتصاد آنها رقم زند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران خاطرنشان کرد: این اداره کل آمادگی مشاوره ، حضور در جلسات در فرمانداری ها و برگزاری کلاس های آموزشی برای افراد علاقمند را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز