خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان خبرداد؛

۱۰۰۰ جاذبه گردشگری در سامانه سلام مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۸۸۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: هزار جاذبه گردشگری مازندران در سامانه« سلام مازندران» بارگذاری شد که گردشگران می‌توانند با ورود به این سامانه از موقعیت مکان‌های گردشگری مطلع شوند.

به گزارش ایلنا، صادق برزگر در نشست با خبرنگاران گفت: ستاد تسهیلات سفر با هدف توسعه گردشگری داخلی و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی شکل گرفته است.

وی از آغاز به کار ستاد تسهیلات سفر نوروزی از اول بهمن‌ماه با ۱۳ کمیته خبر داد و افزود: دستورالعمل‌های ابلاغی با برش استانی به کمیته‌های مربوطه ابلاغ شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران به برنامه‌های پیش روی کمیته‌های مختلف برای سال نو اشاره کرد و گفت: ۱۹۰ مدرسه استان آماده پذیرایی و اسکان فرهنگیان است.

برزگر افزود: ۳۴ پایگاه امدادی ثابت، ۱۰ سیار، ۲۰ پایگاه جوانان، ۱۱۰ اورژانس دانشگاه علوم پزشکی، ۶۵ داروخانه شبانه روزی، ۸۰ دستگاه امداد خودرو، ۲۲ راهدارخانه و ۴۳ مجتمع خدمات بین راهی استان آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی از آمادگی ۲۷ موزه برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد و افزود: ۲۶ نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در تعطیلات نوروزی برپا می‌شود که ۴ نمایشگاه در شهرهای آمل، نور، نوشهر و بابلسر ملی است.

برزگر به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، کمپ‌های هلال احمر، امام‌زادگان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از برپایی «سیاه چادر» در کنار کمپ‌های هلال احمر برای نمایش صنایع دستی و دستاوردهای عشایر خبر داد.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی به کتاب تجهیز می‌شوند، ادامه داد: ۱۰۰۰ جاذبه گردشگری مازندران در سامانه« سلام مازندران» بارگذاری شد که گردشگران می‌توانند با ورود به این سامانه از موقعیت مکان‌های گردشگری مطلع شوند.

برزگر به وجود ۳ هزار آثار میراثی در استان مازندران اشاره کرد که تنها ۸۰۰ آثار ثبت ملی شده است.

وی افزود: تمهیدات لازم برای یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر شب اقامت در مازندران پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز