خبرگزاری کار ایران

اسفندماه سال جاری؛

دومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی GIS در صنعت برق برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۸۲

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران از برگزاری دومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی GIS صنعت برق کشور خبر داد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران از برگزاری دومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی GIS صنعت برق کشور خبرداد.

به گزارش ایلنا از ساری، منوچهرجعفری با بیان اینکه این کنفرانس دهم و یازدهم اسفندماه سال جاری در مازندران برگزار خواهد شد گفت: نخستین دوره این رویداد آذرماه ۸۸ در محمودآباد برگزار شده بود.

جعفری آشنایی با سامانه اطلاعات مکانی مرتبط با صنعت برق، تبیین مدل مفهومی کاربردهای سامانه‌های اطلاعات مکانی دراین صنعت، اقلام اطلاعات مکانی و توصیفی، مکانیزم‌های جمع اوری، نگهداری و بروزآوری اطلاعات مکانی ونقش سامانه اطلاعات مکانی در اصلاح الگوی مصرف را از جمله محورهای این کنفرانس برشمرد.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: ارتباط GIS صنعت برق با دیگر تاسیسات شهری، کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در مدیریت توسعه و بهره برداری از شبکه‌های توزیع، GIS و توسعه و احداثشبکه‌های توزیع، مکان یابی بهینه ایستگاههای توزیع هوایی و زمینی، اتوماسیون شبکه‌های توزیع، مدیریت بر اتفاقات شبکه و حوادثاز دیگر محورهای این کنفرانس خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران، تبیین مدل مفهومی GIS در صنعت برق، مکان یابی بهینه مراکز تولید پراکنده، مدیریت پخش بار ومسیریابی بهینه خطوط انتقال و توزیع را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که دراین کنفرانس مطرح خواهد شد.

جعفری خاطرنشان ساخت: مدیریت حقوقی و زیست محیطی صنعت برق، مدیریت املاک و مستغلات صنعت برق، پدافند غیرعامل و تعمیر و نگهداری تاسیسات برق، برنامه ریزی و توسعه و خدمات مشترکین برق، طراحی و نظارت بر احداثشبکه‌های برق، طراحی و راه اندازی شبکه هوشمند، طراحی مکانیزم جمع آوری و بروزآوری اطلاعات شبکه با رویکرد GIS نیز از دیگر موضوعاتی به شمار می‌رود که دربرنامه کنفرانس برای ارائه مقالات گنجانده شده است.

وی بسترهای IT در پیاده سازی GIS و SDL، مشکلات و چالشهای سخت افزاری و نرم افزاری سازمان‌ها برای پیاده سازی، چالشهای مدیریتی امنیت اطلاعات در بکارگیری سیستم‌های نرم افزاری کاربردی روزآمد GIS و SDL ایران و جهان، آموزش و فرهنگسازی، ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و آموزشی در ایران، روشهای نوین آموزش و انتقال تجربیات، پایگاه‌های اطلاع رسانی، بررسی نقش و جایگاه مشاورین در توسعه. ترویج فرهنگ استقرار SDL و GIS را از دیگر محورهای دومین کنفرانس ملی GIS در مازندران بیان کرد.

وی با بیان اینکه GIS طرحی ملی است، خاطرنشان کرد: این طرح ملی نخستین بار در مازندران کلید خورد و به همین دلیل اکنون از فعال‌ترین استانهای کشور در اجرای این طرح انتخاب و شهرستان بابلسر به عنوان پایلوت ملی اجرای طرح شناسایی و طرح مذکور در آنجا به مرحله اجرا در آمد و پس از آن در سایر شهرهای مازندران نیز اجرایی شد.

وی تصریح کرد: GIS در بخش‌های زیرساخت‌های مخابراتی و رفع بسیاری از چالشهای این حوزه موثر است.

وی از کلیه اساتید، پژوهشگران، صاحبنظران، کار‌شناسان ودانشجویان خواست تا نتایج تحقیقات و تجربیات خود را به صورت مقاله تدوین و به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز