خبرگزاری کار ایران

در روز صنعت برق، از کارگران برق منطقه‌ای مازندران وگلستان تجلیل بعمل آمد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۶۶۵

کارگران برق منطقه ایی افرادی مسئولیت پذیر، قدر‌شناس ووظیفه‌شناس هستند که همواره سعی دارند با هماهنگی به توسعه شرکت کمک کنند و اگر موفقیتی طی این مدت نصیب شرکت برق منطقه ایی بدست آمد از حاصل تلاش این عزیزان است.

بمناسبت جشن ولادت امیرالمومنین علی(ع)، روزکارگر، روزصنعت برق و جشن سالانه نظام پذیرش و بررسی پیشنهاد‌ها با حضور مهندس فضلی مدیر عامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان وتنی چند از مقامات وزارت نیرو در محل باشگاه برق منطقه ایی مازندران برگزار گردید.

کارگران برق منطقه ایی افرادی مسئولیت پذیر، قدر‌شناس و وظیفه‌شناس هستند

به گزارش ایلنا از ساری، مهندس حسین افضلی در این مراسم با بیان اینکه کارگران قشر زحمت کشی هستند و آنچه که در جامعه ساخته و شکل گرفته مرهون کاروکارگر است گفت: کارگران برق منطقه ایی افرادی مسئولیت پذیر، قدر‌شناس ووظیفه‌شناس هستند که همواره سعی دارند با هماهنگی به توسعه شرکت کمک کنند و اگر موفقیتی طی این مدت نصیب شرکت برق منطقه ایی بدست آمد از حاصل تلاش این عزیزان است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با بیان اینکه دنیای امروزی وابسته به برق است بیان داشت: این انرژی در کنار مفید بودن، مخاطراتی را نیز به همراه دارد و چه بسیار از همکاران ما که جان شیرین خود را در این مسیر از دست دادند یا نقص عضو شدند.

افضلی با تاکید بر اهمیت صنعت برق گفت: این صنعت یک زیرساخت برای سایر خدمات و صنایع دیگر است بطوریکه اگر برق نباشد حیات جامعه به مخاطره می‌افتد.

وی ادامه داد: اگربرق بیمارستان‌ها، دستگاه‌های خدمات رسان، بانک‌ها و… قطع شود، در خدمات رسانی آن‌ها اختلال بوجود آمده و بدون برق فلج می‌شوند.

افضلی، با اشاره بر بحران برف غرب استان مازندران در بهمن ماه ۹۲ اظهار داشت: در آن شرایط آب و هوائی و ارتفاع بیش از یک متر برف آسیب‌های زیادی به شبکه برق وارد شده بود که در این میان با تلاش‌های همکاران ما مشکل قطعی برق برطرف شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان، در بخش دیگری از سخنانش به نظام پذیرش و بررسی پیشنهاد‌ها در شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان اشاره کرد و گفت: سیستم نظام پیشنهادات بیش از یک دهه در برق منطقه ایی مازندران وگلستان مسیر تعالی را طی می‌کند و طی این سال‌ها که با همت و تلاش مدیران پیشین نیز صورت گرفت توانسته منشاء تحول در سازمان باشد واین پیشنهادات منجر به کسب رتبه‌های بر‌تر در سطح کشورگردیم.

وی افزود: این نظام در راستای ارزش گذاری به خردجمعی است که در کتاب مبین اسلام یعنی قرآن کریم نیز به امر خلیفه الهی انسان اشاره و از ظرفیت بالای علمی انسان سخن گفته شده است.

در ادامه این مراسم، دکتر خلیل بانان عباسی، مدیر کل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو، به تشریح برنامه‌های تحول اداری وزارت نیرو و مصوبات شورای تحول و ارتقای سلامت اداری پرداخت.

موضوع نظام پیشنهاد‌ها در برنامه فناوری‌های مدیریتی مطرح شده است

بانان با بیان اینکه در سال گذشته وزارت نیرو با همکاری شرکت‌های مادر متخصصی توانست برنامه توسعه مدیریت و تحول را برنامه ریزی کند گفت: قبل از آغاز سال این تحولات از سوی وزارتخانه اعلام شد.

وی گفت: مدیران تحول اداری، باید دارای ویژگی‌هایی مانند علاقه‌مند به ترویج ارزش‌ها، داشتن صبر و تحمل، ابهام زدایی از افکار عمومی و هدفمندی و آینده نگری باشند.

بانان عباسی افزود: برنامه تحول اداری وزارت نیرو دارای ۱۰ برنامه است که ابعاد کاری مدیران تحول اداری را تشریح کرده است.
وی در ادامه بخش‌های مختلف این برنامه، وظایف مصوب شورای تحول اداری و کمیسیون‌های تخصصی آن را تشریح کرد.

مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو، گفت: در مباحثی مانند نظام پیشنهاد‌ها، اصلاح فرایند‌ها، تکریم ارباب رجوع، ساختار و تشکیلات، گام‌های رو به جلویی برداشته شده، اما هنوز با انتظارات ما و اهداف مد نظر دولت، فاصله زیادی وجود دارد که باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو خاطرنشان کرد: نقشه راه اصلاح نظام اداری و برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری در وزارت نیرو در دستور کار قرار گرفت و در این برنامه به دست آمده همه برنامه هالی اسناد بالادستی در آن دیده شد.

خلیل بانان عباسی افزود: وزارت نیرو درسال گذشته به کمک شرکت‌های مادر تخصصی وزارت نیرو برای سال ۹۳ برنامه‌های مرتبط با مدیریت و توسعه برنامه ریزی کرده است.

بانان، ادامه داد: شروع سال ۹۳ را با ابلاغ برنامه شروع کردیم و این در صورتی است که برای اولین بار در این حوزه شاهد این اتفاق بودیم.

وی تصریح کرد: در طول سال از سوی دولت نیز برنامه هائی ابلاغ شد که بعد از این ابلاغ یک دوگانگی ایجاد شد که برای رفع آن دو موضوع در شورای تحول اداری تحت عنوان همسوسازی برنامه‌های اصلاح نظام اداری با برنامه‌های ابلاغی در دستور کار قرار گرفت.

بانان در ادامه اظهار داشت: مهندسی نقش و ساختار دولت، توسعه دولت الکترونیک، خدمات عمومی در فضای رقابتی، مدیریت سرمایه انسانی، فناوری‌های مدیریتی، توسعه فرهنگ سازمانی، صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری و نظارت و ارزیابی از عناونین برنامه‌ها می‌باشد.

مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو، با استناد به عناوین برنامه‌های عنوان شده ابراز داشت: موضوع نظام پیشنهاد‌ها در برنامه فناوری‌های مدیریتی مطرح شده است.

بانان، ادامه داد: نقشه راه نظام اداری پایه کار نظام پیشنهاد‌ها است که دولت نیز برخی از برنامه‌ها را اولویت بندی کرده و برخی دیگر را با برنامه‌های راهبردی وزارت نیرو به عنوان استراتژی تطبیق داده است.

وی بیان داشت: در ‌‌نهایت، برنامه‌های مصوب کمیسیون‌ها ی تحول اداری در حوزه‌های ستادی، توانیر، منابع آب ایران و آبفا اجرا می‌شود و در انتهای این برنامه ریزی می‌خواهیم بنابر خواست وزیر، در وزارت نیرو در رده‌های کار‌شناسی، مدیریت و مدیریت ارشد هر کدام دارای برنامه باشند تا برنامه‌های خود را با برنامه‌های تنظیمی وزارت نیرو ارتباط دهند.

مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو، با بیان اینکه در حوزه ستادی برنامه‌های مصوب کمیسیون‌های تحول اداری در حال عملیاتی شدن است ابراز امیدواری کرد: این برنامه‌های در شرکت‌های مادر تخصصی توانیر و زیرمجموعه نیز عملیاتی شود.

بانان، از تغییرات ساختار نظام پیشنهادی اصلاح نظام اداری در وزارت نیرو خبر داد و گفت: با ابلاغ این ساختار پیشنهادی شرکت‌ها می‌توانند بر اساس این ساختار سازمانی مباحثخود را پیش ببرند.

وی با مروری بر برگزاری جشنواره ملی نظام پیشنهاد‌ها در کشور در طی ۲سال اخیر گفت: در سال اول این جشنواره ۱۴۷شرکت در بحثنظام پیشنهاد‌ها ورود پیدا کردند و این در حالی است که سال دوم روند روبه رشدی داشتیم بطوریکه شرکت‌های زیادی وارد نظام پیشنهاد‌ها شدند.

برآورد صرفه جوئی ناشی از نظام پیشنهاد‌ها لحاظ شود

مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت نیرو، در ادامه نتایج جشنواره‌ها را در خصوص میزان تاثیر نظام پیشنهاد‌ها را در شرکت‌ها خیلی درخشان عنوان نمود و تاکید کرد: برآورد صرفه جوئی ناشی از نظام پیشنهاد‌ها نیز لحاظ شود تا مبنای تصمیم گیری‌ها شود.

احمد بزرگیان عضو شورای سیاستگذاری نظام پیشنهاد‌های کشور نیز در این مراسم بیان داشت: مدیریت جهادی قبل از مدیریت مشارکتی بوده و این مدیریت جهادی است که مدیریت مشارکتی را تقویت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه چرا ما نباید مبدع بخش هائی به خصوص در بخش علوم انسانی باشیم یادآور شد: در طی ۱۰سال گذشته واژگانی چون؛ انضباط اجتماعی، خلاقیت و شکوفائی، اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی تلاش مضاعف از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است که اگر در کنار هم گذاشته شود فرهنگ واژگان ویژه‌ای برای بحثاداره جامعه انسانی خواهد بود.

عضو شورای سیاستگذاری نظام پیشنهاد‌های کشور با تاکید بر جایگاه و اهمیت ولایت فقیه و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تداوم آن ابراز داشت: همه این انسجام و اتحاد در سایه ولایت فقیه بوده که دشمن آن را دریافته و می‌خواهد ملت ایران مانند آن‌ها فکر و زندگی کند و عادت‌های خود را در بین مردم رواج دهد.

بزرگیان، تصریح کرد: یکی از مشکلات مجموعه دانشگاهی و سایر جا‌ها این است که به دنبال ترجمه متون خارجی به خصوص اروپائی و آمریکائی هستند و این در صورتی است که در حدود ۱۴سال پیش مقام معظم رهبری به جنبش نرم افزاری اشاره نمودند.

عضو شورای سیاستگذاری نظام پیشنهاد‌های کشور، ادامه داد: دشمن به دنبال شناسائی عوامل پیروزی انقلاب است و این در حالی است که رابطه مردم و رهبری را قانون اساسی و منافع مادی تعیین نمی‌کند و این رابطه ویژه جامعه شیعه است و این رابطه و قداست آن را آمریکا درک نمی‌کند.

وی بیان داشت: مدیریت جهادی فقط جنگ و ستیز نیست و مبارزه یعنی تلاش در مقابل یک مانع یا دشمن، بطوریکه اگر مانع نباشد مبارزه هم وجود ندارد.

بزرگیان، اساس مدیریت در نظام جهادی را بر پایه رهبری دانست و گفت: در مدیریت جهادی نگاه به مدیریت مانند جهاد در راه خدا و با نیت پاک و بدون چشم داشت‌های خاص اشرافگرایانه و کیسه پرکنی است.

عضو شورای سیاستگذاری نظام پیشنهاد‌های کشور، با بیان اینکه مدیریت جهادی یعنی چشم به توانمندی نیروی انسانی داخلی داشتن و میدان دادن به نیروی مخلص، کم توقع و پرکار، ماهر و عالم است مدیریت جهادی را نگاه حداقلی به بیرون از کشور و عدم اعتماد به بیگانه و دشمن نیز دانست

به گزارش ایلنا، در پایان این جشن بیش از ۶۰نفر از کارگران، کار‌شناسان، مدیران و بخش‌های مختلف شرکت برق منطقه‌ای مازندران با اهدا لوح تقدیر تجلیل شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز