خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سندیکای صنعت برق ایران:

طرح کاهش تلفات نیروگاهی توسط وزارت نیرو اقدام خوبی بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۴۰۵

به دلیل بدقولی دولت های گذشته در پرداخت مطالبات پیمانکاران صنعت برق دیگر رمقی برای فعالان این بخش باقی نمانده لذا جا دارد تا موضوع تضمین پروژه ها از سوی دولت مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت سندیکای صنعت برق ایران، تهیه تضامین لازم برای حضور بخش خصوصی در احداثپروژه های زیرساختی و نیروگاهی صنعت برق را از مشکلات اساسی این بخش عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کلاهی در جمع خبرنگاران، گفت: به دلیل بدقولی دولت های گذشته در پرداخت مطالبات پیمانکاران صنعت برق دیگر رمقی برای فعالان این بخش باقی نمانده لذا جا دارد تا موضوع تضمین پروژه ها از سوی دولت مورد بررسی قرار گیرد.

وی در خصوص استفاده از اوراق ارزی و صکوک از سوی وزارت نیرو برای اجرای طرح های در دست اقدام، اظهار داشت: از آنجا که اوراق دولت گذشته قابل نقد شدن نبود، بنابراین اوراق یادشده باید عملیاتی شود تا دید آیا امکان نقد شدن آن وجود دارد یا خیر.

رییس سندیکای صنعت برق با اشاره به تفاهم نامه های امضا شده میان ایران و دیگر کشورها، اظهار داشت: متاسفانه طی سال های گذشته سیاست های اقتصادی به سمت صنایع دارای قدمت بیشتر، در حرکت نبوده به طوری که تمایل آن ها بیشتر به سمت تولید مواد اولیه مورد نیاز این صنعت است.

کلاهی ادامه داد: به نظر می رسد در حال حاضر تمایل به عرضه مواد اولیه در قبال دریافت برخی از محصولات که در کشور نیز تولید می شوند تا حدی مرسوم شده که سبب نگرانی ما از توسعه این امر در سیاست های دو جانبه با دیگر کشورها است.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو تعامل خوبی با این سندیکا دارد، اظهار داشت: این مجموعه با توجه به داشتن پتانسیل های زیاد در موضوعات مرتبط با صنایع به کرار پیشنهادهای اقتصادی خود را به مسئولان ارائه نموده که امیدواریم این توصیه ها مورد توجه قرار گیرد.

کلاهی با اشاره به طرح کاهش تلفات نیروگاهی توسط وزارت نیرو، گفت: این اقدام خوبی است که از سوی وزارت نیرو آغاز شده چرا که هرچه تلفات بیشتر کاهش یابد می توان تولید را افزایش داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز