خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

افزایش جمعیت مگس میوه در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۲۱۹

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از افزایش جمعیت مگس میوه در مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا، احسان عباسپور با اشاره به افزایش جمعیت آفت مگس میوه مدیترانه ای در باغ های استان، اظهار کرد: برای مدیریت و پیشگیری از خسارت آفت مذکور، ضروری است در قالب اطلاعیه با مشارکت و هماهنگی تمامی دستگاه ها و نهادهای اداری، آموزشی، نمایندگان دهیاری و شورای اسلامی روستاها، شهرداران شهرک های ساحلی، اتحادیه تعاونی باغداران و بهره برداران نسبت به اطلاع رسانی گسترده مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای اقدام شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: با توجه به گزارش های دریافتی ایستگاه های پیش آگاهی و بازدیدهای میدانی، مدیریت مگس میوه مدیترانه ای در باغات سیاه ریشه و مختلط ضروری است.

وی با بیان اینکه شکار مگس میوه مدیترانه ای در تله های فرمونی ایستگاه های پیش آگاهی حوزه شهرستان های مرکزی افزایش یافت، ادامه داد: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی و وجود میزبان های مناسب اعم از هلو، شلیل، ازگیل ژاپنی و آلوچه برای ایجاد و گسترش کانون های آلوده، پایش مستمر هفتگی ایستگاه های پیش آگاهی و بازدیدهای میدانی به ویژه در باغات سیاه ریشه و اطلاع رسانی به باغداران برای برداشت کامل تمامی میوه های رسیده و حذف کامل میزبان از دسترس آفت مورد تاکید است.

این مسئول اضافه کرد: در باغاتی که در تله‌های پیش آگاهی بیش از 2 عدد مگس مشاهده شود با مشاوره و نظارت کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک های گیاهپزشکی نسبت به نصب حداقل 20 تا 30 تله حاوی جلب کننده‌های غذایی بیولور، سراتراپ، سراتینکس برای شکار انبوه اقدام و در صورتی که تعداد مگس های شکار شده در تله های پیش آگاهی بیش از 3 عدد باشد، طعمه پاشی برابر دستورالعمل انجام شود.

وی تصریح کرد: رعایت بهداشت کف باغ شامل حذف کامل علف های هرز، جمع آوری هرگونه میوه ریخته شده و دفن آن در عمق 50 سانتی متری خاک ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز