خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان؛

راهکار های توسعه بخش کشاورزی شهرستان سرخه و برطرف کردن مشکلات آن بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۶۱۹

در جلسه ای با حضور رئیس، معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان با اعضاء شورای اسلامی شهر سرخه موضوعات مرتبط با بخش کشاورزی شهرستان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه از سوی اعضای شورای اسلامی شهر سرخه مواردی از جمله: تامین منابع برای بازسازی و مرمت قنات ها، استفاده بهینه از منابع آب مصرفی در بخش کشاورزی، راهکارهای احیای باغ های موجود، اقدام برای بازیافت آب خروجی کارخانه کربنات سدیم و جلوگیری از هدر رفت آن، نوسازی ادوات و ماشین آلات کشاورزی شهرستان، مساعدت در جهت رفع برخی از مشکلات کشتار گاه احداثشده در سرخه و مرمت جاده دسترسی به آن مطرح شد.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی تشکیل چنین جلساتی را برای تعامل، همفکری و حل و فصل مسائل مرتبط با بخش کشاورزی هر شهرستان مهم ذکر کرد.

سید مجید موسوی حساسیت شورای اسلامی روی مسائل کشاورزی را برای سازمان جهاد کشاورزی بسیار ارزشمند ذکر کرد و افزود: یکی از افات جلسات بعضاً عدم پیگیری مصوبات و موضوعات طرح شده در جلسه است.

وی افزود: الگو پذیر بودن کشاورزان وبهره برداران بخش کشاورزی برای پذیرش طرح ها و ایده های نو و قبول انجام کار در قالب گروهی وتعاونی یک حسن است که می تواند بسیاری از مشکلات فرا روی بخش کشاورزی را مرتفع کند

رئیس سازمان بر اهمیت آب و مصرف صحیح آن در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: اجرای کشت یکپارچه از طریق تشکیل تعاونی یکی از راهکار های مهم در این بخش است و سازمان جهاد کشاورزی آماده هر گونه همکاری و مساعدت در این حوزه است.

وی همچنین خواستار تهیه طرح جامع کشاورزی شهرستان سرخه با همکاری جهاد کشاورزی و شورای اسلامی شهر سرخه برای ابلاغ به مسئولان استان و مرکز برای مساعدت های لازم شد.

در این جلسه نقطه نظرات معاونین و مدیران سازمان در خصوص موضوعات مطرح شده ارائه شد و بعد از بحثو تبادل نظر درباره اجرای طرح های آب و خاک، توسعه باغ ها و احیاء آن ها، بهره برداری از استخر احداثشده، عدم تغییر کار بری آب کشاورزی و اراضی، اولویت بندی پروژه های شهرستان به ویژه در حوزه های آب و خاک، تشکیل تعاونی تولید، نوسازی ناو گان مکانیزاسیون، تخصیص منابع تسهیلاتی به بخش کشاورزی شهرستان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز