خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه ای عنوان شد؛

رفتار غیر کارشناسی سازمان تأمین اجتماعی باعث تشویش خاطر بازنشستگان شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۸۹۵

اعضای هیأت مدیره کانون های بازنشسته تامین اجتماعی سراسر استان مازندران با صدور بیانیه ای دغدغه های امور معیشتی بازنشستگان و مستمری بگیران را عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا،اعضای هیات مدیره کانون های بازنشسته تأمین اجتماعی سراسر استان مازندران  با صدور بیانیه ای دغدغه های امور معیشتی بازنشستگان و مستمری بگیران را عنوان کردند.

 متن این بیانیه به شرح ذیل است:

« بسم الله الرحمن الرحیم »

درحالی سال جاری را آغاز کردیم که دغدغه های امور معیشتی بازنشستگان ومستمری بگیران عضو صندوق سازمان تامین اجتماعی در اثر رفتار غیر کارشناسی و غیر حقوقی و درعین حال تنش زای بخشی از بدنه دولت موجب تشدید تشویق خاطر بازنشستگان ومستمری بگیران گردید. در این بین به‌رغم تذکرات و تاکیدات علمای علم حقوق و اندیشمندان و کارشناسان مجرب در بیرون و داخل مجلس شورای اسلامی بر غیر قانونی ، غیر عرفی و غیر شرعی دانستن مصوبه هیات دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران ، همچنان عده ای در هیات دولت اصرار بر تداوم روند غیر قانونی مورد اشاره دارند. این در حالیست که وضع نابسامان تغییرات روزانه وساعتی در افزایش نرخ کالا وخدمات (تورم) واز آن سو متوقف ماندن پرداختن افزایشات قانونی برابر مصوبه هیات امناء وهیات مدیره سازمان تامین اجتماعی بازنشستگان ومستمری بگیران ، اوضاع راغیر قابل تحمل وپیش بینی کرده است .لذا برهمه افراد واشخاص حقوقی وحقیقی ناظر بر اختیار وعملکرد دولت واجب  است تا با ایفای رسالت نظارتی خود ، با اصلاح امور فوق  در دولت ، مانع بلندتر شدن دیوار بی اعتمادی بازنشستگان به هیات وزیران وافراد دولتی دخیل در این راه تنش زای سیاسی آن هم در مقابل خواسته های بحق ذینفعان که جماعتی بزرگ با تا ثیرات کمی وکیفی فراوان در پشتیبانی از نظام و رهبری شوند . 

لذا ما اعضای هیات مدیره کانون‌های بازنشستگان ومستمری بگیران شهرستانی ومرکز استان مازندران در این فرصت بدست آمده در مجمع عمومی سالیانه ، با ابراز نهایت نگرانی خود وموکلین مان در خصوص موارد ذیل الذکر، مجدانه خواهان توجه همه قوا ء به آن می باشیم .

1- قرائت وتفسیر سلیقه ای هیات وزیران از قانون وکم لطفی ها به مصوبه کمیسیون تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی در غیر قانونی دانستن مصوبه هیات وزیران در موضوع حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران سال 1401 ومعطل کردن تائید وتنفیذ مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در این خصوص ، بشدت مورد اعتراض بوده ، ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهان اعمال وظایف نظارتی وتقنینی خود در جلوگیری از زورگویی هیات وزیران در این خصوص می باشیم.

2- ضمن حمایت وتشکر از تلاش صادقانه همه مدیران ودست اندرکاران امور مرتبط با بازنشستگان ومستمری بگیران خواهان افزایش سطح کمی وکیفی ارائه خدمات به بازنشستگان ومستمری بگیران می باشیم. تا بیش از این لطمه ای بر گذران آبرومندانه وغیرتمندانه امور معیشتی ودرمانی آنان وارد نگردد.

3- با اعلام گله مندی خود نسبت به بی توجهی استاندار محترم مازندران به بلا جواب گذاشتن چندین نامه کتبی ودرخواست شفاهی ملاقات اختصاصی بازنشستگان ومستمری بگیران در بیان مشکلات وچاره جوئی منطقی بررفع آن ، از حضور ایشان تقاضا داریم تا زمینه ملاقات خود و فرمانداران محترم شهرستانهای مازندران با بازنشستگان را فراهم فرمایند.

4- با توجه به ارتباط تنگاتنگ مشکلات بازنشستگان با قوه محترم مقننه ولزوم توجه به درخواستهای قانونی ومنطقی این عزیزان ، از نمایندگان محترم مازندران در مجلس شورای اسلامی خواهان تشکیل جلسات منظم ومستمری در استماع وپیگیری امور این عزیزان می باشیم.

5- از تلاش مطلوب وشایسته ، بانک رفاه کارگران در اختصاص وام قرض الحسنه به بازنشستگان ومستمری بگیران خواهان اعمال بخشنامه افزایشات سقف وامهای قرض الحسنه وپرداخت شدن سهمیه سال 1400 وهمچنین تخصیص اعتبارات قرض الحسنه ای کافی برای سال 1401 جهت بهره مندی همه بازنشستگان ومستمری بگیران از این وام حداقلی وافزایش سقف آن می باشیم.

۶- ماده۱۱۱تامین اجتماعی ذیل ماده ۹۶تنظیم شده لذا نمیتوان برای ماده۱۱۱ ، مصوبه شورایعالی کار را در نظر نگرفت و ماده ۹۶را به گونه ای دیگر قرائت کرد.

۷- وضعیت درمان سازمان در سال ۱۴۰۱بسیار نگران کننده است خصوصا" اینکه در ماههای اتی روند افزایش قیمتها با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰تومانی با توجه به وضعیت درامدی خانوارها وافزایش‌پرداخت هزینه های درمانی از جیب بیمه شدگان ، آنها را در شرایط بسیار سخت قرار میدهد ‌ و بیم آن میرود که سلامت مردم ، قربانی سیاستهای تعدیل شود. لذا بر مدیران سازمان تامین اجتماعی واجب وضروریست تا هشدارهای لازم در این خصوص را به دولت متذکر شوند.

۸- تورم در ماههای آتی با توجه به قدرت خریدروبه کاهش خانوار کارگری وبازنشستگی ، معیشت انها را در تنگنای اقتصادی قرار می د هد دولت محترم از وارد کردن شوکهای بیشتر به اقتصاد جدا پرهیز کند.

۹- دولت بدهی خود را به تامین اجتماعی در قالب ردیف بودجه هرساله نقدا" پردااخت کند تاسازمان بیش از این با بحران نقدینگی روبر‌نشود.

۱۰- دخالتهای سیاسون در مدیریت واحدهای مختلف ، سازمان تامین تامین اجتماعی رادرمعرض هزینه های سنگین اجتماعی ‌واقتصادی قرار داده است بخشی از ناکارامدی سازمان به دلیل انتصابهای سیاسی است که باید با تغییر ساختار حاکمیتی ازان جلوگیری گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز