خبرگزاری کار ایران

در بازدید رئیس‌کل دادگستری مازندران؛

۵ زندانی جرائم غیر عمد در بهشهر ازاد شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۶۴۴

۵ زندانی جرائم غیر عمد در بازدید رئیس‌کل دادگستری مازندران از زندان بهشهر آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رئیس‌کل دادگستری مازندران به همراه معاون قضایی در امور زندانیان، رئیس حفاظت‌واطلاعات دادگستری استان، رئیس و دادستان‌های حوزه‌های قضایی گلوگاه، بهشهر و نکا و ۳۰ نفر از قضات این حوزه‌های قضایی از زندان شهرستان بهشهر بازدید کردند و در جریان درخواست‌ها و مشکلات زندانیان قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری گفت: در راستای سند تحول قضایی و تأکیدات رئیس محترم قوه قضائیه، یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های دستگاه قضایی استان حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری است.

رئیس‌کل دادگستری مازندران در این بازدید با تأکید بر توجه ویژه قضات به وضعیت زندانیان و فراهم‌سازی زمینه آزادی آنان با اعطای تأسیسات قانونی گفت: قضات در بازدید‌های خود از زندان متناسب با دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری برای زندانیان واجد شرایط، فراهم‌سازی مقدمات آزادی آنان را مدنظر قرار دهند، چون زندان جای هر مجرمی نیست و فقط مجرمان خطرناک که امنیت اجتماعی و روحی و روانی مردم را برهم می‌زنند باید زندانی شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: بازدید‌های هدفمند و کاربردی از زندان‌ها علاوه بر جلوگیری از تضییع احتمالی حقوق زندانیان تقویت روحیه مددجویان زندان‌ها را نیز فراهم می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران تأکید کرد: این بازدید‌ها به‌منظور دیدار چهره به چهره با زندانیان و بررسی مشکلات مدد جویان انجام می‌شود تا زندانیان بدون واسطه و مستقیم با قضات ارتباط بگیرند و مشکلاتشان را بیان کنند، در این دیدار‌ها برای برخی از پرونده‌ها که نیاز به بررسی و پیگیری در محاکم قضایی دارد دستور پیگیری داده می‌شود.

طی بازدید رئیس‌کل دادگستری استان از زندان بهشهر به همراه قضات دادگستری ۵ زندانی واجد شرایط آزاد و ۵۸ زندانی نیز به مرخصی اعزام شدند و با ۱۵۰ زندانی نیز دیدار چهره به چهره انجام و نسبت به بررسی مشکلات آنان دستور لازم داده شد.

استادی مدیرکل زندان‌های استان مازندران در حاشیه این مراسم در خصوص آمار آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در ماه مبارک رمضان، گفت: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با مسئولان قضایی، مراکز فنی و حرفه‌ای و نهاد‌های حمایتی استانی و شهرستانی، زندانیانی که مشمول ارفاقات قانونی باشند قبل از آزادی در زندان مهارت فنی حرفه‌ای و شغلی کسب می‌کنند که بعد از آزادی نیز در راستای مهارت شغلی حمایت می‌شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز