خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان قضایی کهگیلویه و بویراحمد:

افتتاح شورای حل اختلاف زندان دهدشت

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۲۲۷

در راستای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری و با حضور مدیرکل زندان‌ها، معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شوراها و مسؤلان قضایی شهرستان کهگیلویه شعبه شورای حل اختلاف در زندان دهدشت افتتاح شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد، در این آیین که با حضور جمعی از مسئولان قضایی دادگستری استان و شهرستان کهگیلویه و همچنین مدیرکل زندان‌ها و مسؤلان زندان این استان برگزار شد، شعبه شورای حل اختلاف در زندان شهرستان کهگیلویه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
 
" اسماعیل جمیاری"مدیرکل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه افتتاح این شورا گفت: تاسیس شعبه شورای حل اختلاف در زندان دهدشت می تواند نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری زندان داشته باشد.

عضو شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه به جمعیت فعلی زندان دهدشت و اینکه بخشی از مددجویان بعلت جرائم مالی و یا نزاع های محلی در زندان بسر می برند، ایجاد شعبهای از شورای حل اختلاف بمنظور دعوت از شکات و ایجاد صلح و سازش بین طرفین لازم و ضروری به نظر می رسید که با حمایت رئیس کل دادگستری و موافقت حجت الاسلام ساجدی رئیس شورای های حل اختلاف استان این شعبه با امکانات مطلوب در زندان دهدشت افتتاح شد.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف عملکرد بسیار مطلوبی در اخذ رضایت از شکات و صلح و سازش دارند و وجود چنین شعبههایی در زندان، کمک شایانی به حل و فصل پرونده مددجویان واجدالشرایط و در نهایت کاهش جمعیت کیفری زندان ها می کنند.
 
مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از جمله راهکارهای عملی در ایجاد کاهش جمعیت کیفری زندانها ایجاد شعبات شورای حل اختلاف بوده که اهتمام و تلاش شورای حل اختلاف زندان مرکزی و کسب عنوان برتر در کشور، ما را بر آن داشت تا با تلاش دلسوزانه‌ای که در وجود همکاران‌مان سراغ داریم شعبه ای مجزا در زندان دهدشت ایجاد و راه اندازی کنیم.
 
" حجت الاسلام ساجدی" معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد هم به تشریح اهداف و وظایف شورای حل اختلاف پرداخت و گفت: هدف ازایجاد شورای حل اختلاف در زندان دهدشت موضوع صلح و سازش و مصالحه منجر به آزادی از زندان است که امیدوارم با تلاش اعضاء این شورا اقدامات مؤثری در این زمینه صورت پذیرد.
 
وی افزود: امیدواریم شعبه شورای حل اختلاف زندان دهدشت مرکز کهگیلویه بتواند مسیر موفقی را درجهت اخذ رضایت و صلح و سازش در پرونده های مختلف زندانیان این مرکز بازپروری داشته باشد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز