خبرگزاری کار ایران

تشریح برنامه های مجموعه قضایی با تأکید بر سند تحول قضایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۴۸۶

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی برنامه های مجموعه قضایی استان در سال ۱۴۰۱ با تأکید بر سند تحول قضایی و با نگاه متعالی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، غلامعلی صادقی رئیس شورای قضایی خراسان رضوی که در جلسه مسئولان قضایی در همایش سراسری تبیین برنامه‌های تحولی قوه قضاییه که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد استان در حوزه قضایی به تشریح برنامه های مجموعه قضایی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ پرداخت.

وی با اشاره به لزوم اجرای سند تحول قضایی با یک نگاه متعالی افزود: در این راستا تلاش شده تا از تمام ظرفیت های موجود استفاده شود تا شاهد تبدیل مفاد سند به خدمات خلاقانه و نوآورانه به شهروندان گرانقدر باشیم.

صادقی یکی از مهمترین اهداف متعالی اجرای سند تحول قوه قضائیه را ارتقاء رضایتمندی عمومی از اقدامات دستگاه قضایی دانست و افزود: در این راستا تسهیل و تسریع دسترسی شهروندان گرانقدر به خدمات قضایی مورد نظر است که با جدیت در سال ۱۴۰۱ پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به تأکیدات معاون اول قوه قضائیه گفت: بر این اساس حمایت از حقوق عمومی، مبارزه با تصرف اراضی ملی، منابع طبیعی و دولتی و حمایت از شرکت های دانش بنیان از جمله برنامه های مورد توجه در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه برنامه تحولی سال ۱۴۰۱ افزود: این کارگروه با تشکیل جلسات منظم بر روند اجرای برنامه های تحولی در سال جاری نظارت خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با تأکید بر لزوم اجرای برنامه های اعلانی از ناحیه ستاد و ریاست قوه قضائیه گفت: در سال ۱۴۰۱ اجرای برنامه های تحولی در زمینه های پیشگیری از وقوع جرایم و دعاوی، احیاء حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی های مشروع، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حُسن جریان امور، اخذ تصمیم و اقدام لازم در خصوص امور حسبی، کشف جرم و تعقیب مجرمین، حل و فصل دعاوی از طرق غیرقضایی، رسیدگی به پرونده های قضایی، اجرای احکام ، اصلاح مجرمان و رعایت حقوق مالکیت مورد تأکید بوده و با استفاده از تمامی ظرفیت ها از جمله ظرفیت عظیم نیروهای مردمی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز